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Imbarco negato per errore del personale

Chiuso Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

G. L.

A: RYANAIR

05/12/2022

Buongiorno. Io e la mia ragazza sabato 3 dicembre ci siamo recati all'aereoporto di Barcelona el Prat alle ore 19 per il volo FR6353 che sarebbe dovuto partire alle ore 21:15. Quindi in larghissimo anticipo. Ci siamo seduti in attesa di salire. Ad un certo punto, non vedendo nessuno in coda abbiamo provato a metterci noi in coda e la signora addetta all'imbarco ci ha detto che avremmo dovuto aspettare perché l'aereo e dunque l'imbarco erano in ritardo. Torniamo a sederci. La gente ci mette in coda dopo qualche minuto e mano a mano tutti vengono imbarcati. Quando mancano solo due passeggeri in coda anche noi ci aggreghiamo, per evitare di attendere in piedi. Vengono scannerizzati i biglietti dei due passeggeri davanti a noi e successivamente (tempo di forse 10 secondi) forniamo i nostri telefoni con il codice QR per imbarcarci. Qua capiamo che c'è qualcosa che non va, la signora addetta all'imbarco ci prende velocissima i telefoni e subito dopo averli scannerizzati dice in spagnolo alla collega che per sbaglio ha chiuso il gate e che quindi non può farci salire. Quindi per spiegare bene, noi siamo all'imbarco. 2 persone 10 secondi prima di noi passano. Gli altri passeggeri sono in coda nel tunnel. E a noi viene NEGATO l'accesso all'aereo. Subito l'addetto della sicurezza dice di chiudere le porte e le due ragazze del gate ci dicono che non possono fare nulla perché il sistema è chiuso. Premetto che la signora ci aveva anche già visto e parlato circa mezz'ora prima quando avevamo provato a metterci in coda. E ora ci nega l'imbarco per un suo errore, come da lei ammesso in spagnolo. Ovviamente l'ammissione avviene solo in lingua spagnola (che però capisco perfettamente) e solo una volta, da lì in poi dà la colpa a noi per non esserci messi in fila e minaccia di chiamare la sicurezza. Alla fine sono andati persi i due biglietti e abbiamo dovuto ricomprarne due per la mattina successiva (la mia ragazza lavora in una chirurgia, esistono le reperibilità e vanno fatte necessariamente da casa Ovviamente): spesa di 700€ (350 a testa) +25€ andata e ritorno per il taxy +56 € di hotel per la notte. Tutto ciò per un errore di chiusura da parte dell'addetta. Alla richiesta di parlare con la sicurezza (che tra l'altro la signora diceva aver chiamato) non riceviamo risposta e non si è presentato nessuno. Esigiamo un rimborso COMPLETO e delle scuse da parte della compagnia.

Messaggi (2)

RYANAIR

A: G. L.

23/12/2022

[Ryanair] Your request (28748953) has been updated. To add additional comments, reply to this email.E (Ryanair)23 Dec 2022, 10::57 GMTDear SirsWe refer to your recent correspondence on behalf of GIORGIO LUONIWe advise all customers to be at the boarding gate at least 30 minutes before the flight as the gate closes 20 minutes prior to the scheduled departure time. This requirement is stated on customers' boarding passes and travel itinerary as well as in our Terms and Conditions, agreed to at the time of purchase (s:www.ryanair.com/ie/en/useful-info/help-centre/terms-and-conditions):The departure gate for each Ryanair flight is displayed on the airport information screens and above the gate itself. It is each customer's responsibility to arrive at the correct gate in time for their flight. We cannot delay other passengers by accepting late customers for travel. The measures we take are necessary to ensure that our flights depart on time and our customers who arrived at the boarding gate on time are not inconvenienced. Customers who miss their flight have the option to pay a missed departure fee should they wish to continue their journey.We hope this has been of assistance.Yours sincerelyE. HidalgoRegulator Admin. Support SpecialistUfficiolegale5 Dec 2022, 18:49 GMTEXTERNAL EMAIL: This email originated from outside of the Ryanair Group organisation. Do not click links or open attachments unless you recognise the sender and know the content is safe.E-MAIL DISCLAIMERThis e-mail and any files and attachments transmitted with it are confidential and may be legally privileged. They are intended solely for the use of the intended recipient. Any views and opinions expressed are those of the individual author/sender and are not necessarily shared or endorsed by Ryanair Holdings plc or any associated or related company. In particular e-mail transmissions are not binding for the purposes of forming a contract to sell airline seats, directly or via promotions, and do not form a contractual obligation of any type.Such contracts can only be formed in writing by post or fax, duly signed by a senior company executive, subject to approval by the Board of Directors.The content of this e-mail or any file or attachment transmitted with it may have been changed or altered without the consent of the author. If you are not the intended recipient of this e-mail, you are hereby notified that any review, dissemination, disclosure, alteration, printing, circulation or transmission of, or any action taken or omitted in reliance on this e-mail or any file or attachment transmitted with it is prohibited and may be unlawful.If you have received this e-mail in error please notify Ryanair Holdings plc by contacting Ryanair Holdings plc (Company No. 249885)Ryanair DAC. (Company No. 104547). Registered in the Republic Of Ireland. Airside Business Park, Swords, Co Dublin, Ireland.trigger_logic_for_ryanairRyanair Holdings plc (Company No. 249885)Ryanair D.A.C. (Company No. 104547).Registered in the Republic of Ireland. With registered address Airside Business Park, Swords, Co. Dublin, Ireland.[865RWZ-E6QX4] E-MAIL DISCLAIMERThis e-mail and any files and attachments transmitted with it are confidential and may be legally privileged. They are intended solely for the use of the intended recipient. Any views and opinions expressed are those of the individual author/sender and are not necessarily shared or endorsed by Ryanair Holdings plc or any associated or related company. In particular e-mail transmissions are not binding for the purposes of forming a contract to sell airline seats, directly or via promotions, and do not form a contractual obligation of any type.Such contracts can only be formed in writing by post or fax, duly signed by a senior company executive, subject to approval by the Board of Directors.The content of this e-mail or any file or attachment transmitted with it may have been changed or altered without the consent of the author. If you are not the intended recipient of this e-mail, you are hereby notified that any review, dissemination, disclosure, alteration, printing, circulation or transmission of, or any action taken or omitted in reliance on this e-mail or any file or attachment transmitted with it is prohibited and may be unlawful.If you have received this e-mail in error please notify Ryanair Holdings plc by contacting Ryanair Holdings plc (Company No. 249885)Ryanair DAC. (Company No. 104547). Registered in the Republic Of Ireland. Airside Business Park, Swords, Co Dublin, Ireland.trigger_logic_for_ryanairRyanair Holdings plc (Company No. 249885)Ryanair D.A.C. (Company No. 104547).Registered in the Republic of Ireland. With registered address Airside Business Park, Swords, Co. Dublin, Ireland.[865RWZ-E6QX4]

G. L.

A: RYANAIR

23/12/2022

We were not late, we were in queue but the hostess CLOSED FOR MISTAKE the gate. We arrived at 19:00, so 2 hours before. We were just waiting to board. As she said, in Spanish, se did a mistake closing the gate. That is why I want to be refunded. I wait your news


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