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Noleggio auto pagato con carta di credito e non usufruito

Chiuso Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

P. S.

A: Do You Italy

21/03/2025

Un’esperienza pessima con DoYouItaly e Ok Mobility Rent a car al banco ritiro Stazione Termini Roma Ho avuto un’esperienza molto negativa con do you Italy perché, pur avendo noleggiato l’auto, ed essendo arrivato in ritardo di un’ora per imprevisto al ritiro al banco di Ok Mobility Rent a car (l’agenzia dell’offerta on line indicata da DoyouItaly), mi veniva comunicato che l’auto da me scelta ( panda o Fiat 500) non era disponibile e che in cambio dovevo prendere un Suv con aggravio di spesa di 20 € al giorno, per un totale di 520 € in più. O prendevo il Suv o niente! Solo che io avevo già pagato 300€ di noleggio online con carta di credito! Quindi una vera e propria truffa ! Mi veniva risposto che le condizioni di noleggio prevedevano la decadenza della categoria di auto scelta dopo il 59 mo minuto, ma la verità è che si tratta di condizioni capestro poiché al momento in cui si noleggia un auto, quella scelta dovrebbe essere per i giorni pagati! Al limite si può prevedere una sanzione pecuniaria per il tempo di ritardo di un’ora o più, ma non la sostituzione con una categoria che il consumatore non ha scelto! Quindi si tratta di una vera truffa ai danni del consumatore ! Inoltre sono giorni che cerco di contattare DoyouItaly o OkMobility ma risulta impossibile capire o avere risposta su come chiedere un giusto rimborso dell’intero costo di noleggio non usufruito!

Messaggi (2)

Do You Italy

A: P. S.

21/03/2025

- Please type your reply above this line - Your request (5118555) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 21 Mar 2025, 16:01 CET Good morning, Thank you for contacting us. Please be advised that the car was scheduled to be collected at the agreed time, and within the courtesy period provided by the rental company. This courtesy period is of 4 hours after the scheduled collection time. If you arrive later than the scheduled time, and beyond the courtesy period, the reservation is no longer guaranteed and will be automatically canceled by the company. Unfortunately, once the reservation is canceled, the car will not be available for pickup. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused. Kind regards, Bianca DoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Reclami 21 Mar 2025, 08:15 CET ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This email is a service from DYI - DoYouItaly. [J2ME24-2JYLP]

P. S.

A: Do You Italy

22/03/2025

I am really disappointed by your answer. In fact, you mentioned the courtesy waiting time of 4 hours to collect the car, but I have already written to you that I was only one hour late due to an unforeseen event. So I do not understand the meaning of your answer. I remind you that I was told that my car category had expired after the 59th minute and that therefore I had to accept a higher category car (SUV) with an additional cost of approximately € 500 more. This is an abuse of the customer's right to have the chosen service and an economic loss for not having been able to use the rented and already paid car! I was never able to collect the booked car because I was told by the employee that the car I had booked (city car) was no longer available! So I ask you to compensate the damage caused to me by refunding the entire amount. Otherwise you will receive an official request from my lawyer. Waiting for yours, Pietro Salemme


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