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Addebito per servizio non erogato

Risolto Pubblico

Tipologia di problema:

Problemi nell'esecuzione del lavoro

Reclamo

C. M.

A: Do You Italy

16/12/2024

Spett. doyouitaly.com GESMARKET INTERNET PARA VENDER, S.L. C/ RONDA MIJARES, 190 BIS 12002 CASTELLON, Castellón B12630620 Teléfono: 964 830 995 ------------------------------------------------------------------- DOYOUSPAIN INTERNET HOLIDAYS, S.L. C/ BARRACHINA, 15 BIS 12006 CASTELLON, Castellón B12693925 Teléfono: 964 830 995 --------------------------------------------------------------------- ITALY CAR RENT RENT A CAR situato nella Galleria delle Carrozze, 20124, Milano. Italy Car Rent - Via San Quirino, 6/b - 39100 - Bolzano (BZ) - P.I. 05952850823 - REA PA-287337 ------------------------------------------------------------------------- In data 31/12/2024 ho sottoscritto il contratto per Noleggio auto DYI­99481106 concordando un corrispettivo pari a 190,02 + 22,47- Noleggio e assicurazione Platinum ma non ho ricevuto l'auto Pertanto chiedo da mesi il rimborso Descrizione: Stazione Centrale di Milano ITALY RENT CAR 31/12/2023 Addebitato su carta prepagata fornita per la prenotazione online in gennaio 2024. Alla consegna la mia carta di credito non funzionava così (dopo un ora vari tentativi di capire cosa non andava con la mia carta e di ascoltare discorsi fuorvianti come aggiungere un'altra costosa assicurazione di 1000 euro) ho chiesto il cambio con il mio compagno di viaggio (disponibile di patente valida documento identità e carta di credito) ma mi è stato negato. Dissero che era troppo tardi che andava chiesto con grande anticipo. Contattare il customer service. Non rispondono, mettono in attesa e cade la linea. Non parlano italiano, solo inglese e spagnolo. Conclusione: rimaniamo a piedi con le valigie e dobbiamo prendere un taxi per andare fuori Milano e uno per tornare altri 200 euro. Disagi e problemi che ho pagato di tasca mia. Ora voglio il rimborso di quanto addebitato senza dare il servizio. In mancanza di un riscontro entro 15 giorni dal ricevimento della presente, non esiterò ad adire le vie legali a tutela dei miei diritti.

Messaggi (1)

Do You Italy

A: C. M.

18/12/2024

- Please type your reply above this line - Your request (4813460) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 18 Dec 2024, 11:19 CET Good morning, Thank you for contacting us. In the terms and conditions that appear on our website, before making the reservation, during the process of the same and at the end of the reservation, it is specified in the payment section that, in order to formalize the deposit, it is essential that the client present a Visa or Mastercard credit card in the name of the reservation holder and with the numbers in relief. Likewise, it is reported that, in case of presenting a debit card, it would be necessary to contract coverage at the local office to be exempt from the deposit. Payment: A major credit card (Visa or Mastercard) in the name of the main driver is required in order to collect the car. (Please note that cards without the driver's name or the card number on will not be accepted). This company will not accept prepaid, recharge or virtual credit cards. Debit cards (Visa or Mastercard) are accepted if you take the supplier's insurance. The credit card must be non-electronic with embossed numbers. This supplier also accepts American Express. Since the client did not present the required credit card, the agent indicated that he should contract the corresponding policy in order to proceed with the delivery of the vehicle. This procedure is correctly stipulated in the conditions accepted by the client. However, by not accepting this procedure, it was not possible to carry out the delivery of the vehicle. Since the rental was not carried out due to non-compliance with the conditions of the reservation, the cancellation policy applies, so the requested refund is not applicable. Cancellation policy: To obtain a refund of a prepaid booking you must cancel it before the start of your rental using the links contained in the voucher or through the My Booking section of our website. No refund will be given if you do not collect the vehicle. We remain at your disposal for any additional questions. Kind regards, Gabriela DoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Reclami 16 Dec 2024, 15:15 CET ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This email is a service from DYI - DoYouItaly. [JD5ZKR-02Z7V]


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