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Mancato noleggio per non accettazione delle carte in mio possesdk

Risolto Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

A. S.

A: Do You Italy

21/08/2024

Spett. DoyouItaly In data 31/07/2024 ho sottoscritto il contratto per il noleggio di un'auto presso l'aereoporto di Torino, concordando un corrispettivo pari a €182,56. Arrivati al terminal non è stato possibile noleggiare l'auto in quanto l'addetta allo sportello non ha accettato nessuna carta in mio possesso.Il mancato noleggio per altro ha condizionato la mia vacanza, limintandone gli spostamenti. Chiedo pertanto che mi venga rimborsata la somma versata. Il n.di prenotazione è DYI-141769034 intestata a D'Ursi Francesco. In mancanza di un riscontro entro 15 giorni dal ricevimento della presente, non esiterò ad adire le vie legali a tutela dei miei diritti.

Messaggi (1)

Do You Italy

A: A. S.

22/08/2024

- Please type your reply above this line -Your request (4329315) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 22 Aug 2024, 09:59 CEST Hello.With most car rental companies it’s necessary to have a physical credit card in the name of the main driver in order to collect the car. The hire company usually takes a deposit when you collect the car to protect themselves against losing money.If something happens while you have the car, they will keep some or all of the deposit to pay for it. For example, if you get a speeding fine or if you return the car with damage, late or especially dirty.The type of card accepted depends on each individual hire company.You can find all the information about which cards are accepted in the conditions of each offer before booking and again on your rental voucher.I’m afraid the hire company aren’t able to give you the car if you don’t have a credit card.For future reference, if you’re unsure about the cards that are accepted with a particular company, you can always check this with us beforehand.For us to refund the money from a prepaid booking, you’re always required to cancel it before the time stated on your rental voucher. You can see the cancellation policy in the conditions before booking and again on your rental voucher.I’m sorry but as you did not cancel your booking beforehand, we aren’t able to offer a refund on this occasion.Kind regards,AndreeaDoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Reclami 21 Aug 2024, 17:45 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This email is a service from DYI - DoYouItaly. [JY354W-DWZ4V]


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