Hello,
We consistently strive to improve our customer service and we'd love to hear your thoughts on it - it would be great if you could answer one simple question by clicking either link below:
Come valuteresti l’assistenza che hai ricevuto?
Buona, mi ha soddisfatto
Negativa, non mi ha soddisfatto
Here's a reminder of what this request was about:
Victor Carretero (NordVPN)
1 apr 2025, 02:05 EEST
Ciao, reclami,
Grazie per la tua lettera.
Possiamo chiedere quale indirizzo e-mail hai usato per registrarti? Sfortunatamente, non siamo riusciti a localizzare reclami@altroconsumo.it nel nostro database.
In alternativa, potresti fornirci ulteriori informazioni sul pagamento che hai effettuato:
Quale metodo di pagamento hai utilizzato per il pagamento?
Qual è la data esatta in cui è stato effettuato il pagamento?
Qual è l'importo del pagamento esatto?
Inoltre, avremo bisogno delle seguenti informazioni dal processore di pagamento con cui hai pagato:
Carta di credito/debito * - Se il pagamento è stato effettuato tramite carta di credito/debito, si prega di fornire le ultime 4 cifre della tua carta, la data di scadenza della carta, il nome del titolare della carta e uno screenshot del più recente addebito a Nordvpn prelevato dalla tua dichiarazione bancaria.
Paddle - Se il pagamento è stato effettuato tramite PayPal (sistema di paddle), fornire il numero dell'ordine, che assomiglia a questo: 1234567-1234567.
Debito diretto (Gocardless) - Se il pagamento è stato effettuato utilizzando il debito diretto, ti preghiamo di fornirci uno screenshot del tuo estratto conto bancario che mostra il nome della banca, il nome del titolare del conto e le ultime 2 cifre del conto.
Coingate (Pagamento crittografico) * - Se il pagamento è stato effettuato tramite coingate, fornirci il tuo ID ordine coingate.
Google Play Store - Se il pagamento è stato effettuato tramite Google Play Store, fornire il numero dell'ordine che inizia con GPA.
Apple - Se il pagamento è stato effettuato tramite Apple/App Store, si prega di fornire uno screenshot della ricevuta di pagamento.
Amazon Pay * - Se il pagamento è stato effettuato tramite Amazon Pay, si prega di fornire l'ID transazione.
PayPal - Se il pagamento è stato effettuato tramite PayPal, ti preghiamo di inviarci uno screenshot della dichiarazione di transazione di pagamento da PayPal.
Altri metodi di pagamento - Se il pagamento è stato effettuato tramite SOFORT, Ideal, Alipay o altri fornitori di pagamenti, ti preghiamo di inviarci uno screenshot della dichiarazione di transazione.
* Codice di attivazione - Se il pagamento è stato effettuato utilizzando un codice di attivazione, si prega di inviare il codice stesso.
Una guida per fare uno screenshot su vari sistemi è disponibile qui:
s:support.nord-help.net/hc/en-us/articles/19684654253585-how-to-take-a-screenshot
Una volta che hai uno screenshot, puoi copiarlo/incollare nella tua lettera o aggiungerla come allegato.
Assicurati che il file sia in un formato .jpg/.jpeg o .png, poiché non siamo in grado di aprire altri formati a causa di problemi di sicurezza.
In attesa della tua risposta.
Hello, Reclami,
Thank you for your letter.
May we ask what e-mail address did you use to register? Unfortunately, we could not locate reclami@altroconsumo.it in our database.
Alternatively, you could provide us with more information regarding the payment which you have made:
What payment method did you use for the payment?
What is the exact date on which the payment was made?
What is the exact payment amount?
Also, we will need the following information from the payment processor you have paid with:
Credit/Debit Card - If the payment was made via credit/debit card, please provide the last 4 digits of your card, the card's expiry date, the card holder's name, and a screenshot of the most recent charge to NordVPN taken from your bank statement.
Paddle - If the payment was made via PayPal(Paddle system), please provide the order number, which looks something like this: 1234567-1234567.
Direct Debit (GoCardless) - If the payment was made using direct debit, please provide us with a screenshot of your bank statement showcasing the bank name, account holder name, and the last 2 digits of the account.
CoinGate (Crypto payment) - If the payment was made via CoinGate, please provide us with your CoinGate order ID.
Google Play Store - If the payment was made via Google Play Store, please provide the order number which starts with GPA.
Apple - If the payment was made via Apple/App Store, please provide a screenshot of the payment receipt.
Amazon Pay - If the payment was made via Amazon Pay, please provide the transaction ID.
PayPal - If the payment was made via PayPal, please send us a screenshot of the payment transaction statement from PayPal.
Other payment methods - If the payment was made through Sofort, Ideal, Alipay, or other payment providers, please send us a screenshot of the transaction statement.
Activation code - If the payment was made using an activation code please send the code itself.
A guide for taking a screenshot on various systems can be found here:
s:support.nord-help.net/hc/en-us/articles/19684654253585-How-to-take-a-screenshot
Once you have a screenshot, you can either copyaste it into your letter or add it as an attachment.
Please make sure the file is in a .jpg/.jpeg or .png format, as we are unable to open other formats due to security concerns.
Looking forward to your reply.
Kind regards,
Victor Carretero
NordVPN.com
Reclami
31 mar 2025, 20:30 EEST
Questa email è un servizio di NordVPN.
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