Spett. SAS
In data 26/04/2025 ho prenotato il volo n° SK 2690 da Milano Malpensa a Aeroporto di Stoccolma-Arlanda per il giorno 29/06/2025 con la Vostra compagnia.
Ho acquistato 2 biglietti (vedete allegati):
- 1 biglietto per Pierpaolo Sesana
- 1 biglietto per Marie Therese Eiksjo
In data 29/06/2025 mi avete comunicato la cancellazione di tale volo, non dovuta a circostanze eccezionali, allego il testo della email:
"Flight SK2690 on 29 Jun from Milan (MXP) to Stockholm (ARN) is canceled.
Dear Traveler,
We apologize for any inconvenience and we are working to book you on another flight. A new message will be sent to you as soon as we have information about your new flight(s).
When a flight has been canceled, you have the following options:
Travel on the new flight(s) we provide.
Rebook to another flight or a later date:
Please see your options in My bookings
Refund:
If you choose not to travel, you will get refund within seven days, for the part or parts of the journey not traveled.
For bookings made with SAS directly, please submit your refund request in My bookings
For bookings made through a travel agency, you can either contact them for a refund, or read more about refund of tickets purchased from travel agents here
Note: if you choose refund, you will not be entitled to re-routing or any further assistance.
You will find more information about your rights on the following link
Information about National Enforcement Bodies
Best regards,
SAS"
Con la presente richiedo pertanto la corresponsione dell’indennizzo previsto ai sensi dell’art. 7, Reg. UE n.261/04, oltre al rimborso del costo del biglietto inutilizzato. Vi invito a corrispondermi quanto prima tale somma tramite riaccredito sul mezzo di pagamento utilizzato per la prenotazione.
In mancanza di un riscontro entro 15 giorni dal ricevimento della presente, mi riservo di adire le vie legali a tutela dei miei diritti.
Allegati:
Copia biglietto aereo
Copia della comunicazione di cancellazione