Dear Sir or Madam,
This is a response to the consumer complaint () received on July 3, 2025.
According to the email, it was noted that the consumer encountered the missing item issue in order PO-098-19467492536953373.
The platform takes consumer issues very seriously and immediately launched an investigation. After verifying with the warehouse, it was confirmed that the items were indeed packed and shipped to the consumer. Under normal circumstances, the consumer's refund request cannot be supported. However, considering the consumer's shopping experience and to encourage the maintenance of good shopping behavior, as a gesture of goodwill, the items in question were specially refunded to the original payment channel on July 4, 2025.
Once the refund has been successfully processed, please note that it may take 5-7 business days for the refund to appear in the consumer's original payment method.
After the refund is successfully issued on Temu's side, it will take some time to process on Klarna's side. Once processed, the consumer will receive an email from Klarna confirming the refund and the consumer's Payment Plan will be updated. If the partial refund is less than the remaining balance of the order, the amount will be deducted from the remaining balance. You can view any updates to your payment plan in the Klarna app or website.
Thank you for your understanding. Please do not hesitate to reach out if there are any further questions or concerns.
A courtesy Italian translation of this response has been included. If there are any discrepancies between the English and Italian versions, please refer to the English version for the intended meaning.
Kind regards,
Temu Legal Team
Gentile Signore/a,
Questa è una risposta al reclamo del consumatore () ricevuto il 3 luglio 2025.
Secondo quanto riportato nell'email, il consumatore ha riscontrato il problema relativo all'articolo mancante nell'ordine PO-098-19467492536953373.
La piattaforma prende molto seriamente i problemi dei consumatori e ha avviato immediatamente un'indagine. Dopo aver verificato con il magazzino, è stato confermato che gli articoli erano stati effettivamente imballati e spediti al consumatore. In circostanze normali, la richiesta di rimborso del consumatore non può essere accolta. Tuttavia, considerando l'esperienza di acquisto del consumatore e per incoraggiare il mantenimento di un comportamento di acquisto corretto, come gesto di buona volontà, gli articoli in questione sono stati rimborsati appositamente sul canale di pagamento originale il 4 luglio 2025.
Una volta elaborato il rimborso, si prega di notare che potrebbero essere necessari 5-7 giorni lavorativi prima che il rimborso venga visualizzato sul metodo di pagamento originale del consumatore.
Una volta che il rimborso è stato emesso correttamente da Temu, l'elaborazione da parte di Klarna richiederà del tempo. Una volta elaborato, il consumatore riceverà un'e-mail da Klarna di conferma del rimborso e il piano di pagamento del consumatore verrà aggiornato. Se il rimborso parziale è inferiore al saldo residuo dell'ordine, l'importo verrà detratto dal saldo residuo. È possibile visualizzare eventuali aggiornamenti al piano di pagamento nell'app o sul sito web di Klarna.
Grazie per la comprensione. Non esitate a contattarci per ulteriori domande o dubbi.
È stata inclusa una traduzione italiana di cortesia di questa risposta. In caso di discrepanze tra la versione inglese e quella italiana, si prega di fare riferimento alla versione inglese per il significato previsto.
Cordiali saluti,
Temu Legal Team
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