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Do You Italy

In lavorazione Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

F. T.

A: Do You Italy

25/07/2025

Salve, in data 25.07.2025 alle ore 12 ho prenotato presso Do You Italy un'auto. Appena terminata la procedura con il pagamente ( copia allegata alla presente) a mezzo della mia carta di credito aspettavo la conferma della prenotazione effettuata. Sta di fatto che tale conferma non è arrivata se non dopo quattro giorni, il 29.07.2025 alle ore 14.00 ( come da screenshot allegati) nei quali, quattro giorni, ho cercato e sono riuscito con non poche difficoltà a contattare tale azienda minacciandoli di adire alle vie legali, si sono decisi a confermarre la mia prenotazione.) Cosa che ritengo assurda e oscena procudura in quanto io il giorno succdessivo alla succitata prenotazione, preoccupato di rimanere senza auto, ne ho fatta un'altra presso un'altra società. Do You Italy opera in Italia senza un indirizzo PEC che a quanto mi risulta è obbligatoria nel nostro paese ; un indirizzo mail facile da reperire e non quello proposto, nascosto e privo di garanzia di risposta. Un numero di telefono spagnolo che ti obbliga a lunghe attese prima di metterti in contatto con un fantomatico operatore che comunica o in spagnolo o inglese . In allegato il giorno della prenotazione con relativo prelievo e copia della conferma dopo quattro giorni. In attesa di ulteriori ed eventuali cordiali saluti Francesco Taddeo

Messaggi (4)

Do You Italy

A: F. T.

28/07/2025

- Please type your reply above this line - Your request (5783920) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 28 Jul 2025, 11:56 CEST Good morning, Thank you for contacting us. We want to assure you that we are committed to providing transparent and professional service to our clients. As well, we have official communication channels, including email addresses and phone support, managed by our customer service team. We kindly ask you to use only the official contacts provided on our website to avoid confusion or unauthorized intermediaries. Regarding your booking confirmation, every valid reservation generates a confirmation email that includes the booking reference code, which is necessary for any subsequent procedures. If you have not received this email, there may be an issue with the email address provided or delivery (please check your spam folder). Please resend your details so we can locate your booking and assist you personally. We remain at your disposal for any further questions. Kind regards, Bianca DoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Reclami 25 Jul 2025, 19:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This email is a service from DYI - DoYouItaly. [E4WR90-6RZX2]

F. T.

A: Do You Italy

28/07/2025

francescotaddeo@gmail.com this is my e-mail address!! It is correct!!! I didn't receive any email. I didn't receive any booking reference code. Your communication channels are indecent. We're in Italy, so please speak Italian.!!!!

Richiesta di assistenza 28 luglio 2025

Do You Italy

A: F. T.

29/07/2025

- Please type your reply above this line - Your request (5801018) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 29 Jul 2025, 14:01 CEST Buongiorno, Ho verificato la sua prenotazione e riscontrato che c’era un errore nell’indirizzo email. Abbiamo corretto l’errore e inviato nuovamente il suo voucher di noleggio in un’email separata. Cordiali saluti, Bianca DoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Reclami 28 Jul 2025, 14:45 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This email is a service from DYI - DoYouItaly. [XRZ9KP-5VPVW]

Do You Italy

A: F. T.

20/08/2025

- Please type your reply above this line - Your request (5962351) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 20 Aug 2025, 10:03 CEST Good morning, The voucher was issued on 25/07/2025 at 10:56:30, but an incorrect email address was provided by you during the booking process. As a result, you were unable to view the voucher at that time, naturally. Our team later corrected the email address and resent the voucher on 28/07/2025 at 11:56:22, which was three days after the original issue. Please note that this booking was made under a non-refundable offer, and therefore, no refund is applicable under any circumstances. The voucher was made available in time, and the vehicle was ready for collection as agreed. Kind regards, Andreea DoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Reclami 18 Aug 2025, 18:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This email is a service from DYI - DoYouItaly. [5GRPW0-2DXNG]


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