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Doyouspain

In lavorazione Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

D. S.

A: Do You Italy

05/08/2025

Ho prenotato un'auto tramite DYS Do you Spain. Ho ricevuto un'e-mail di conferma che indicava che per il ritiro erano necessari i seguenti documenti: Carta d'identità o passaporto - Carta di credito - Patente di guida. Sono andato a ritirare l'auto con i documenti richiesti, ma mi è stato detto che i cittadini europei necessitano di una carta d'identità e che il passaporto non è un documento valido secondo i loro termini e condizioni. Quindi, doyouspain ha termini e condizioni con istruzioni diverse da quelle dell'e-mail che invia e tratta i cittadini europei diversamente dai non EU. Ho provato a parlare con il servizio clienti per quattro ore, ma senza successo. Ora consulterò un avvocato. Spendete 100 € in più, ma affidatevi a un broker affidabile. Statene alla larga. Allego screenshot della mail ricevuta da DYS.

Messaggi (2)

Do You Italy

A: D. S.

07/08/2025

- Please type your reply above this line - Your request (5860976) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 7 Aug 2025, 16:09 CEST Good morning, Please note that Italian and EU residents will be required to present their identity card in order to collect the car. You can find this information in the terms and conditions on our website before booking and again on your rental voucher. On our website we have many different offers. Some offers are more expensive and have flexible conditions with free cancellations. Others are cheaper but with more restrictions meaning that modifications and cancellations are not permitted. I’ve checked your booking and seen that it was a special offer and non-refundable. This means that it isn’t possible to amend or cancel this booking. All the non-refundable offers are marked on our website. You can always see the cancellation policy for each offer in the terms and conditions before booking. Additionally, there’s a filter on our website so you can choose an offer with free cancellation if you prefer this option. Thank you and kind regards, Andreea DoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Reclami 5 Aug 2025, 11:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This email is a service from DYI - DoYouItaly. [E494D5-MVG12]

D. S.

A: Do You Italy

07/08/2025

Dear Andrea, Maybe you dont understand. You sent me an email with docs necessary for rent the car. This is the screenshot. If I cannot understand my lawyer will explain you better.


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