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MANCATA CONSEGNA AUTONOLEGGIO

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DoYouItaly

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Reclamo

A. P.

A: DoYouItaly

30/10/2023

Buonasera, venerdì 27/10/2023 ho prenotato e pagato con carta di credito aziendale, per una mia dipendente, tramite il sitowww.doyouitaly.com, un'auto a noleggio, dal 27/10/23 ore 16.30 al 8/11/23 ore 12.30, l'auto doveva essere una smart o similare, al costo di €126,56, per 10 giorni. Al momento del ritiro l'auto non è stata consegnata perché la mia dipendente era sprovvista al momento di carta di credito e quella aziendale con la quale ho pagato, non l'hanno ritenuta valida. Dopo un'ora hanno annullato la prenotazione senza nostro consenso, non ci è stato possibile comunicare con l'azienda che ha sede a Malta, ma nel frattempo si sono intascati i nostri soldi, non hanno emesso fattura per fra l'altro indispensabile.

Messaggi (6)

DoYouItaly

A: A. P.

31/10/2023

- Please type your reply above this line -Your request (3103314) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email.----------------------------------------------Help, 31 Oct 2023, 15:07 CETGood morning,Thank you for contacting us.With most car rental companies it's necessary to have a credit card in order to collect the car. The hire company usually takes a deposit when you collect the car to protect themselves against losing money.If something happens while you have the car, they will keep some or all of the deposit to pay for it. For example, if you get a speeding fine or if you return the car with damage, late or especially dirty.The type of card accepted depends on each individual hire company.You can find all the information about which cards are accepted in the conditions of each offer before booking and again on your rental voucher.I'm afraid the hire company aren't able to give you the car if you don't have a credit card.For future reference, if you're unsure about the cards that are accepted with a particular company, you can always check this with us beforehand.For us to refund the money from a prepaid booking, you're always required to cancel it before the time stated on your rental voucher. You can see the cancellation policy in the conditions before booking and again on your rental voucher.I'm sorry but as you did not cancel your booking beforehand, we aren't able to offer a refund on this occasion.If you have any further questions or comments, please don't hesitate to contact us.Kind regards,AndreeaDoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com----------------------------------------------Ufficiolegale, 30 Oct 2023, 19:38 CET --------------------------------This email is a service from DYI - DoYouItaly.[XYLX67-GR50W] ![](s:www.altroconsumo.it/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.altroconsumo.it/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------This email is a service from DYI - DoYouItaly.[XYLX67-GR50W]

A. P.

A: DoYouItaly

31/10/2023

Buonasera, la carta di credito mastercard aziendale era stata consegnata al momento del ritiro ma non &#232 stata accettata in quando intestata all&#39azienda e non al guidatore ( con la stessa carta di credito era stato prepagato il noleggio io titolare dell&#39azienda ero presente ed ho richiesto la fattura intestata alla azienda, mi &#232 stato detto che era possibile ma non mi &#232 stata emessa. Richiedendo di aggiungere a mie spese il nominativo di un&#39altro conducente mi &#232 stata negata la possibilit&#224 di farlo. Dopo un&#39ora dal ritiro la mia collaboratrice ha chiamato l&#39ufficio di Orio al Serio per procedere al ritiro con la sua carta personale ma ci &#232 stato detto che dopo un&#39ora ( che non era .ancora trascorsa) la prenotazione era stata automaticamente annullata. La risposta datami non &#232 per nulla esauriente ed alquanto lacunosa

DoYouItaly

A: A. P.

02/11/2023

- Please type your reply above this line -Your request (3106028) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 2 Nov 2023, 11:03 CET Hello,Please note that the only cards accepted are to be credit and in the name of the main driver.This is mentioned on T's and C's:Kind regards,AndreeaDoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Ufficiolegale 31 Oct 2023, 16:09 CET This email is a service from DYI - DoYouItaly.[D31KDP-XLNGR]

A. P.

A: DoYouItaly

03/11/2023

buonasera, erano tre le domande: come mai non &#232 stato possibile aggiungere un guidatore pagando un sovrapprezzo ? come mai &#232 stata annullata la prenotazione dopo meno di un&#39ora ? la mia dipendente ha telefonato alle 17.28 per tornare a ritirare l&#39auto con la carta di credito personale e ci &#232 stato detto che la prenotazione era stata cancellata. Quando mi farete la fattura del pagamento effettuato ? spero che nel prossimo vostro messaggio ci siano le risposte alle domande richieste ! ringraziando porgo distinti saluti

DoYouItaly

A: A. P.

06/11/2023

- Please type your reply above this line -Your request (3115257) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email.----------------------------------------------Help, 6 Nov 2023, 11:43 CETGood morning,An extra driver an always be added as long as the main driver is able to collect the vehicle.The booking can only sufficed at the collection time you chosed, after that collection time passes, we cannot longer guarantee that the booking will be available.In order to issue an invoice, the legal requirements state that the invoice must include the following information:The full name and surname or the complete company name. This is obligatory for both the issuer and the recipient of the invoice.Tax Identification Number (NIF) issued by the Spanish Tax Administration or VAT number for other countries.Address of both the issuer and the recipient of the invoice.Please reply to this email with the required information as, without this, we aren't able to issue an invoice.We would like to apologise for any inconvenience.Kind regardsAndreeaDoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com----------------------------------------------Ufficiolegale, 3 Nov 2023, 17:34 CET --------------------------------This email is a service from DYI - DoYouItaly.[JXLJXG-DN04V] ![](s:www.altroconsumo.it/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.altroconsumo.it/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------This email is a service from DYI - DoYouItaly.[JXLJXG-DN04V]

A. P.

A: DoYouItaly

06/11/2023

Buonasera,al Vostro ufficio di Orio al Serio (BG), non ci &#232 stato concesso di aggiungere un passeggero e questo non ci ha permesso il ritiro della macchina. Valuteremo eventuali ulteriori azioni da intraprendere per un risarcimento di quanto pagato, in oltre quantificheremo e addebiteremo il tempo che avete fatto perdere ai ns. 2 Dottori Farmacisti.Di seguito elenchiamo tutti i nostri dati per poter emettere fatture:FARMACIA PERANI DI ALBERTO PERANI &amp C. S.A.S. VIA XXIV MAGGIO N. 49 25030 PARATICO BS C.F. e P.I.: 02245570987 COD.UNIVOCO: 3RB98ZTMAIL: farmaciaparatico@gmail.com Cordiali Saluti.


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