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Mancato contatto per rimborso.

Risolto Pubblico

DoYouItaly

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Altro

Reclamo

M. T.

A: DoYouItaly

24/08/2023

Buongiorno, ho prenotato in data 13/08/2023 un auto a noleggio sul sito Doyouitaly, pagando l’importo totale pari a €348,32.Al momento del ritiro mi hanno negato il noleggio perché non accettavano come carta postepay evolution, che ha tutte le funzioni di una carta di credito, per bloccare una cifra di euro 800 di cauzione. Oltre a questo non mi danno la possibilità neanche di cambiare il nominativo del conducente o di utilizzare una carta di debito come indicato tra le clausole. Quindi visto che non ho nessuna possibilità e che non potrò usufruire del servizio, chiedo che venga annullata la transazione e rimborsato l'intero importo.L’ufficio Europcar che gestiva il noleggio mi ha subito fatto la richiesta di rimborso (di cui ho copia) spiegandomi che dovevo rivolgermi al sito dove avevo effettivamente noleggiato. Ora io non ho ricevuto alcuna comunicazione ufficiale ne trovo modo sul sito di procedere col rimborso.

Messaggi (2)

DoYouItaly

A: M. T.

25/08/2023

- Please type your reply above this line -Your request (2818317) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 25 Aug 2023, 13:39 CEST Good morning,Please note that before booking, on the T's and C's you can check the payment methods accepted by each rental company.This same information you receive also after booking on your rental voucher.In your case, Keddy/Europcar stated the following:Meaning that the only cards accepted are credit in this case.Or, if you for example have a debit card, then the debit card has to be emitted by a bank.Note that as the conditions were not met and since there is no cancellation made prior the start of the rental, we cannot offer a refund in this situation.Best regards,AndreeaDoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Ufficiolegale 24 Aug 2023, 16:34 CEST This email is a service from DYI - DoYouItaly.[W0YYLE-J06EX]

DoYouItaly

A: M. T.

25/08/2023

- Please type your reply above this line -Your request (2818317) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 25 Aug 2023, 13:39 CEST Good morning,Please note that before booking, on the T's and C's you can check the payment methods accepted by each rental company.This same information you receive also after booking on your rental voucher.In your case, Keddy/Europcar stated the following:Meaning that the only cards accepted are credit in this case.Or, if you for example have a debit card, then the debit card has to be emitted by a bank.Note that as the conditions were not met and since there is no cancellation made prior the start of the rental, we cannot offer a refund in this situation.Best regards,AndreeaDoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Ufficiolegale 24 Aug 2023, 16:34 CEST This email is a service from DYI - DoYouItaly.[W0YYLE-J06EX]


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