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Mancato rimborso viaggio

Chiuso Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

A. Z.

A: KIWI

14/09/2023

Buongiorno,tramite la piattaforma KIWI.com abbiamo prenotato dei voli con destinazione MARRAKECH (Marocco) per il 17/09/2023 con numero prenotazione n.396156068. La nostra vacanza comprendeva - a suo tempo - delle visite nelle cittadine della regione di Marrakech.Come riportato dal Ministero degli Esteri sul sito viaggiaresicuri.it :MAROCCO: TERREMOTOAlle 23.11 di venerdì 8 settembre una forte scossa di terremoto di magnitudo 7 della scala Richter ha scosso la regione di Marrakesh.Si sconsigliano viaggi nelle località più colpite dal sisma di Al Haouz, Taroudant e Chichaoua.Essendo il nostro viaggio diretto - tra le varie mete - in località colpite dal sisma e sconsigliate da parte del Ministero degli Esteri intendiamo richiedere il rimborso completo del pacchetto acquistato per causa di forza maggiore e come indicato nel Codice del Consumo.Abbiamo proceduto a contattare l'assistenza di Kiwi.com la quale tuttavia ci nega il rimborso e ci ha offerto un mero voucher di 10,00 euro a persona.Pertanto siamo a procedere a reclamo mediante ALTROCONSUMO per il rimborso di quanto speso per via della calamità naturale che ha afflitto la regione di Marrakech meta del nostro viaggio. Inoltre, allo stato attuale, abbiamo richiesto informazioni all'Ambasciata italiana di Rabat e agli hotel che - a suo tempo - avevamo prenotato, senza ottenere risposta. Si rende quindi impossibile per noi partecipare al viaggio per cause evidenti di forza maggiore.

Messaggi (3)

KIWI

A: A. Z.

14/09/2023

Hi,Thank you for reaching out! Our email support is designed to assist customers who have already booked a trip with us or purchased services like price lock. If you have, please get back to us with these details so we can check your reservation:Your bookingrice lock numberEmail address used for the reservationFull name of the person who made the reservationTheir date of birth (only for trip bookings)Another option is to message us directly through Helpdesk, which is faster and more convenient than email and we'll automatically see your booking details. You'll find it on our contact page.If you haven't booked with us yet and need support, we're also here for you. You can respond to this email, and our agents there will be happy to help you with any questions about booking a new trip.Best,Your Kiwi.com team

A. Z.

A: KIWI

14/09/2023

Your bookingrice lock number: 396156068Email address used for the reservation luca.capuzzi.1993@gmail.comFull name of the person who made the reservation: Luca CapuzziTheir date of birth (only for trip bookings): 05/11/1993

KIWI

A: A. Z.

14/09/2023

Hi,Thank you for reaching out! Our email support is designed to assist customers who have already booked a trip with us or purchased services like price lock. If you have, please get back to us with these details so we can check your reservation:Your bookingrice lock numberEmail address used for the reservationFull name of the person who made the reservationTheir date of birth (only for trip bookings)Another option is to message us directly through Helpdesk, which is faster and more convenient than email and we'll automatically see your booking details. You'll find it on our contact page.If you haven't booked with us yet and need support, we're also here for you. You can respond to this email, and our agents there will be happy to help you with any questions about booking a new trip.Best,Your Kiwi.com team


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