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NOLEGGIO AUTO DO YOU ITALY

Chiuso Pubblico

Tipologia di problema:

Voucher

Reclamo

V. M.

A: Do You Italy

30/10/2025

In data 23 Ott, 2025 effettuata prenotazione a distanza sul portale https://www.doyouitaly.com/autonoleggio/index.htm di auto a nolo per il figlio, versando 82.50 euro con carta di credito intestata a mio nome; al momento del ritiro l'operatore fa presente che il saldo non può essere eseguito da altra persona, se non da me. Forniscono solo un telefono sito in Spagna, nessuna email, non permettono modifiche o cancellazioni prima accettano pagamento online per prenotazioni a distanza con carta credito, poi sul posto si rifiutano di accettare saldo con lo stesso metodo senza dare alcuna possibilità di modifica e o annullamento

Messaggi (3)

Do You Italy

A: V. M.

04/11/2025

- Please type your reply above this line - Your request (6324318) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 4 Nov 2025, 12:16 CET Good morning, Thank you for contacting us. We appreciate the opportunity to clarify this matter. We are an online platform, so the payment can be made with any card of your choice. However, the car rental company requires a physical credit card in the name of the main driver for the security deposit, as they need to perform a pre-authorization directly on the payment terminal to ensure the funds are securely blocked. When making the booking, you provide the name of the main driver, and both in the important information and in the terms and conditions, this requirement is clearly stated. If the previously informed and accepted requirements are not met, and the customer arrives at the office without the necessary documentation, it is unfortunately the customer’s responsibility for not having reviewed and brought the required documents. Without a valid guarantee — that is, a physical credit card in the name of the main driver — it is not possible to release the vehicle. In this case, the car rental company fulfilled its obligations by having the vehicle available, but the customer did not meet the required conditions. Considering the above, and given that this booking was made under a non-refundable offer, no refund can be issued. We appreciate your understanding. Kind regards, Yana DoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Reclami 30 Oct 2025, 17:16 CET ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

V. M.

A: Do You Italy

04/11/2025

la vostra è una pratica commerciale scorretta, a tale proposito si espone quanto segue: Nei contratti stipulati fuori dei locali commerciali e a distanza, e dunque anche in caso di acquisti online, il consumatore ha a disposizione lo strumento di tutela del diritto di recesso (anche detto “diritto di ripensamento”). Il consumatore ha il diritto inderogabile e irrinunciabile di recedere da questi contratti entro 14 giorni dal giorno della consegna dei beni senza dover fornire alcuna motivazione e senza dover sostenere alcun costo, se non il costo diretto della restituzione dei beni. Ciò sempre che il professionista non abbia concordato di sostenere anche questo costo o abbia omesso di informare il consumatore che tale costo fosse a suo carico. Nel caso di contratto di servizi, il termine di 14 giorni per esercitare il diritto di recesso decorre dal giorno della conclusione del contratto. Il diritto di recesso può essere esercitato solo per contratti conclusi a distanza o negoziati fuori dai locali commerciali (art. 52 Codice del Consumo), pertanto non può essere esercitato nel caso di acquisti effettuati in negozio. Si richiede, pertanto, la restituzione di quanto indebitamente da voi trattenuto e, in mancanza di riscontro in tal senso, ci si riserva di ricorrere alle vie legali

Do You Italy

A: V. M.

05/11/2025

- Please type your reply above this line - Your request (6339856) has been updated. If you wish to add additional comments, please reply to this email. Help (DYI - DoYouItaly) 5 Nov 2025, 16:27 CET Good morning, Please note that for this type of service, the right of withdrawal does not apply. You can find this information in the Terms and Conditions on our website before making a booking. After completing your booking, this information is also included in your rental voucher. This is a special offer, and as such, it is non-refundable. Once the booking is confirmed, it is not possible to cancel or modify the reservation. Therefore, if the vehicle is not collected, no refund will be issued. We highly recommend reviewing the Terms and Conditions before making a reservation to ensure you fully understand the booking rules and policies. Kind regards, Andreea DoYouSpain.com - Carjet.com - DoyouItaly.com Reclami 4 Nov 2025, 13:17 CET

Richiesta di assistenza 05 dicembre 2025

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