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Predatory Charges For Damages

Risolto Pubblico

Tipologia di problema:

Autonoleggio

Reclamo

L. H.

A: SIXT

25/04/2025

Dear Altroconsumo Team, I am writing to formally lodge a complaint against Sixt, a car rental company, concerning what I believe to be predatory charges for vehicle damage that I did not cause during my rental period. On August 27th, 2023 I rented a vehicle from Sixt at Sardinia Oblia Ariport. Upon picking up the car there was a scratch approximately 5cm. Upon returning the vehicle, Sixt claimed that the scratch had increased to 6 cm, allowing them to categorize it as significant damage, and they charged me accordingly. I believe this increase in measurement is both unfair and unfounded, as the vehicle was returned in the same condition as it was rented. This situation has caused me considerable distress, and I feel that Sixt's actions are predatory and aimed at unjustly enriching themselves at the expense of customers. I kindly ask Altroconsumo to investigate this matter and provide guidance on how I can resolve this issue. I would appreciate any assistance you can offer in addressing this situation and advocating on my behalf. Thank you for your attention to this matter. I look forward to your prompt response. Sincerely, Lucas Hanson

Messaggi (1)

SIXT

A: L. H.

20/05/2025

Buongiorno, potreste inviarci il numero dicotnrattodel cliente per poter risalire al caso? Ringraziamo anticipatamente. ---------------------------------------------------------------------- Original MailvomThu, 24Apr 2025 22:45:22 +0000 - DE-94122561 ---------------------------------------------------------------------- PredatoryChargesForDamages ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Hai ricevuto un reclamo daLUCAS HHai ricevuto un reclamo daLUCAS H LUCAS H vi ha contattato tramite il portale Reclama Facile, un servizio della nostra associazione che ha lo scopo difavorire la comunicazione tra le parti per raggiungere una definizioneamichevole dellacontroversia. Cosa fare per rispondere direttamente al Vostro cliente? Per inviare un riscontro direttamente al Vostro cliente è sufficiente rispondere a questa email senza modificarla. In caso contrarioassicuratevi di includere nella vostra risposta il seguente codice di riferimento: @@REF_ID@ec517d65875086570d@REF_ID@@ Serisponderete al vostro cliente tramite altri canali il reclamo sul nostro portale resterà in sospeso,influenzando la valutazione presente sulla piattaforma del vostro servizio clienti. Nota bene: Il reclamo è stato redatto e inviato in autonomia dal vostro cliente.Altroconsumo non è stato coinvolto pervalutarne il merito. L'utente ha scelto di pubblicare il suo reclamo che è quindi visibile nellaBacheca dei reclami sul nostro sito e può essereindicizzato dai motori di ricerca: anche la vostra risposta sarà resa pubblica nella medesima pagina pergarantirvi il diritto di replica.Raccomandiamo di non includere nella risposta dati personali o altre informazioni che non desiderate divulgare. Eventuali allegati restano sempre privati. Hai domande sul servizio Reclama facile? La richiesta del vostro cliente:Nome clienteLUCASHANSONNumero fattura9497952591Pratica n.12563218Tipologia di problemaAutonoleggioDescrizioneDearAltroconsumo Team, Iamwriting toformallylodge a complaintagainst Sixt, acarrentalcompany,concerningwhat Ibelieve tobepredatorychargesforvehicledamagethat Ididnot causeduringmyrentalperiod. OnAugust 27th, 2023 Irented avehiclefrom SixtatSardinia ObliaAriport.Uponpickingupthecartherewas ascratchapproximately 5cm.Uponreturningthevehicle, Sixtclaimedthatthescratchhadincreased to 6cm,allowingthem tocategorize itassignificanamage,andtheycharged meaccordingly. Ibelievethisincrease inmeasurementisbothunfairandunfounded,asthevehiclewasreturned inthesameconditionas itwasrented.Thissituationhascaused meconsiderabledistress,and Ifeelthat Sixt'sactionsarepredatoryandaimedatunjustlyenrichingthemselvesattheexpenseofcustomers. IkindlyaskAltroconsumo toinvestigatethismatterandprovideguidanceonhow Icanresolvethisissue. Iwouldappreciateanyassistanceyoucanoffer inaddressingthissituationandadvocatingonmybehalf. Thankyouforyourattention tothismatter. Ilookforward toyourpromptresponse. Sincerely, LucasHansonAllegati 9497952591_invoice_copy.pdf trackingId: Cordiali saluti, AltroconsumoCondizioni d'utilizzo...


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