Spettabile Altroconsumo e Gentile Sig.ra Jessica PurpuraLa contattiamo in merito alla prenotazione ID:2654132013.La informiamo che la condotta nella segnalazione è già stata oggetto di valutazione da parte nostra.Innanzitutto, vogliamo attirare la sua attenzione sul fatto che il nostro sistema di prenotazione è completamente automatico e non richiede alcun intervento umano. Le prenotazioni vengono effettuate in base alla richiesta fatta dall'utente sul nostro sito web e il sistema non può modificarla in alcun modo.Come si può notare, si è avviata la ricerca proprio per i viaggi che il sistema ha confermato correttamente come da sua richiesta pervenuta il 06.06.2024 ore 10:46 , È quindi impossibile dire che abbiamo commesso un errore o che si sia verificato un errore tecnico come riferisce lei.Siamo spiacenti di comunicarle, ma l'errore della prenotazione non è stato commesso dal nostro sistema ma bensì da lei che ha effettuato una prenotazione sul nostro sito e poi sul sito della compagnia aerea Vueling per lo stesso itinerario, confermado due prenotazioni.Bravonext non può essere ritenuta responsabile per l'inadempimento da parte del cliente che ha fatto due prenotazioni per lo stesso viaggio.Per tale ragione la sua richiesta di cancellazione è stata gestita come cancellazione volontaria: secondo i TC letti e accettati e la regola tariffaria del suo biglietto, il vettore aereo Vueling ci ha comunicato che non è previsto nessun rimborso in caso di cancellazione volontaria, come da mail inviata in data 07/06/2024 ore 12:11 all'indirizzo mail jessicapurpuraje@gmail.com.Alla luce di quanto esposto, sembra chiaro che l'errore sia stato commesso da parte sua, pertanto siamo spiacenti di informarla che un rimborso completo non è possibile.Precisiamo inoltre che come da TC letti e accettati in fase di prenotazione Bravonext opera in qualità di mero intermediario, alla società non sarà addebitabile alcuna responsabilità in relazione alla gestione del volo.Contrariamente a quanto da lei asserito l’intermediario di viaggio non è obbligato in solido con il vettore nel caso in cui la cancellazione sia dovuta ad un inadempimento del vettore aereo.“Poiché Bravonext opera in qualità di fornitore di un servizio elettronico di assistenza e supporto alla formazione e inoltro della tua prenotazione e ordine di acquisto, alla società non sarà addebitabile alcuna responsabilità contrattuale nei tuoi confronti in relazione alla gestione del volo.”Evidenziamo dunque il punto 2 in tema di Responsabilità e il punto 4.2 Annullamento della prenotazione su richiesta del passeggero dei Termini e Condizioni per la prenotazione di biglietti aerei, accettati in fase di acquisto.[...]2. RESPONSIBILITIESThe Company acts as an electronic assistance and support service provider for the processing and sending of your reservation request. As such, the Company is in no way responsible for the administration or handling of transportation, supplementary, or accessory services requested, given that these are directly contracted with the airline or corresponding provided as they are the only parties responsible for such services. Nonetheless, the Company may be responsible for negligence, violation of current laws or breach of its contractual obligations relating to its status as a Booking Service provider.As such, when you book a flight, the contract for providing such flight is formalised directly between yourself and the airline. On the other hand, these Terms Conditions represent the contract between yourself and the Company, exclusively regarding the use of our Services.We want to remind you that you are responsible for carrying out all contractual obligations imposed by the airline and/or providers of accessory services including deadlines for check-in purposes and any other obligation imposed by the airline and/or its providers.Nonetheless, the Company may be responsible for negligence, violation of current laws or breach of its contractual obligations relating to its status as a Booking Service provider.Outside of the aforementioned cases, the user acknowledges and accepts that, in case of cancellation of the reservation by the airline or the flight provider, all the provisions established in the following article 4.4 will apply. Therefore, the user, aware of the intermediary role of the Company and without prejudice to his right to obtain the due refund, renounces the recovery of these amounts by means of the chargeback instrument against the Company.[...]inoltre[...]4.2. BOOKING CANCELLATION REQUESTS MADE BY THE PASSENGERIf you wish to cancel your flight booking, you can directly contact the airline or use the services of the Company by telephoning our Customer Care Team which will evaluate the possibility of cancelling your flight based on the applicable fare and will directly manage your booking with the airline. The Company only manages these type of requests up to 24 hours before the departure of your flight by telephoning the number indicated in the confirmation email, you cannot request the cancellation of your reservation by any other means or form of communication. For providing this service the Company can charge a handling fee for each request, you can find details of this in clause 6.2 of these Terms Conditions.In case the airline issues you a refund, you expressly authorise the Company to subtract the corresponding handling fees. The Company’s handling fees do not include surcharges imposed directly by the airlines in accordance with their particular terms and conditions.Please note that the Company’s agency fees are independent from the price of your plane ticket, you are not entitled to a refund for this amount which is paid at the time of booking. This is because agency fees correspond to the Reservation Service, provided by the Company, which has already been completed, having assisted the Client in processing the booking through the Web Application.We inform you that many fares are subject to cancellation penalties or may not entitle you to any refund. You must remember that applicable cancellation policy is imposed by, and is the exclusive responsibility of the airlines, along with decisions regarding cancellation penalties, refunds and applicable deadlines. You can check the conditions applicable to your flight in the booking process. Finally, we inform you that airlines have up to 12 months to issue refunds and that, should a passenger have the right to the return of airport taxes because of a flight leg not flown, the applicable conditions are the same as those found in this clause.If you book a round trip air ticket with certain airlines, you must remember that conditions applicable to outbound tickets may differ from those applicable to return tickets, according to the conditions imposed by each airline. The outbound flight is reserved separately from the return flight; this means that there are two independent reservations that we cannot manage as one - neither during the pre-sale phase nor during the post-sale phase which may include booking cancellations which are handled independently with respect to each flight.[...]Per quanto esposto sopra non possiamo accogliere la sua richiesta.Nella speranza di aver chiarito la posizione della nostra Società porgiamoCordiali SalutiComplaints and Disputes Department lastminute.com is a brand of lm group This email is intended solely for the addressee(s) and the information it contains is confidential and/or privileged. If you are not the intended recipient (or received this email in error), please delete this email and inform the sender as soon as possible as any unauthorized copying, disclosure, distribution or other action of the material in this email is strictly forbidden and could be a crime.On Tuesday 20-08-2024 12:30:27, reclami@altroconsumo.it wrote: