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Problemi Check in Ryanair

Risolto Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

M. R.

A: RYANAIR

12/10/2023

Salve, durante il volo Ryanair Pisa/Brindisi di rientro a casa con la mia famiglia abbiamo provato a fare moltissime volte il checkin, ma l'applicazione non consentiva di farlo poiché non riconosceva il codice di prenotazione OI1J8Z. Abbiamo provato, sia io che mio marito, ad inserirlo manualmente e anche a copiarlo, assicurandoci della sua correttezza. Ovviamente abbiamo verificato contestualmente anche la correttezza dell'email utilizzando quella per l'acquisto del volo, mariagrazia.rodano@gmail.com.Inoltre per diverse volte abbiamo tentato di contattare ryanair telefonicamente ma è ovviamente impossibile parlare con loro in maniera tempestiva. Con la speranza di risolvere in aeroporto, arrivati lì ci hanno detto che non vi era soluzione se non pagare €60 a persona per effettuare il checkin in aeroporto, per una spesa totale di € 302,50. Pur di rientrare a casa, dato che avevamo i tre figli con noi e la gestione non è semplice, abbiamo effettuato il pagamento, nonostante non ritenessimo corretta la richiesta.Ad oggi ho tentato di contattare tramite email il servizio Ryanair il quale ha risposto dicendo che: Pur simpatizzando con il Suo punto di vista, ci rammarichiamo che la nostra posizione delineata nella nostra precedente e-mail rimanga inalterata. In pratica sostengono che tutti i servizi ormai acquistati non possono per alcun motivo essere rimborsati. Spero molto in un vostro supporto dato che la spesa sostenuta è ovviamente un importo importante per una famiglia. Grazie mille.

Messaggi (1)

RYANAIR

A: M. R.

15/11/2023

Your request (41570446) has been updated. To add additional comments, reply to this email.----------------------------------------------Risposta fornita da: Maja, 15 nov 2023, 14::21 GMTYour Ref: CPTIT01895071-79Dear Sir/Madam,We refer to the claim submitted by Ms. MARIAGRAZIA RODANO.Regarding the consumer's flight FR 6019 from PSA to BOD on 9 October 2023, we would like to indicate the following.As it appears in our Terms and Conditions, which are agreed at the time of ticket purchase, and available on our website, customers can check in online for free from 24 hours before the flight departure until 2 hours before the departure.When a ticket is purchased, as well as on several subsequent occasions, we advise customers to check in this way, in order to avoid paying the fee that comes with doing it in person at the airport itself.According to our system, the passengers checked in at 09:19 h, with the flight scheduled to depart at 10:35 h, which is less than 2 hours before the departure:Please be advised that we don't have any records of our app and/or webpage not working correctly around the date and, taking into account that the passenger didn't provide any proof of the error, we are not in a position to reimburse the requested amount.Therefore, in this case, the client is unfortunately not authorized to obtain a refund of the requested amount.We trust this has been of assistance.Kind regards,____________________________Maja K.Regulator Support Specialist----------------------------------------------Risposta fornita da: Ufficiolegale, 12 ott 2023, 09:28 GMT+1**EXTERNAL EMAIL:** This email originated from outside of the Ryanair Group organisation. Do not click links or open attachments unless you recognise the sender and know the content is safe. E-MAIL DISCLAIMER This e-mail and any files and attachments transmitted with it are confidential and may be legally privileged. They are intended solely for the use of the intended recipient. Any views and opinions expressed are those of the individual author/sender and are not necessarily shared or endorsed by Ryanair Holdings plc or any associated or related company. In particular e-mail transmissions are not binding for the purposes of forming a contract to sell airline seats, directly or via promotions, and do not form a contractual obligation of any type. Such contracts can only be formed in writing by post or fax, duly signed by a senior company executive, subject to approval by the Board of Directors.The content of this e-mail or any file or attachment transmitted with it may have been changed or altered without the consent of the author. If you are not the intended recipient of this e-mail, you are hereby notified that any review, dissemination, disclosure, alteration, printing, circulation or transmission of, or any action taken or omitted in reliance on this e-mail or any file or attachment transmitted with it is prohibited and may be unlawful.If you have received this e-mail in error please notify Ryanair Holdings plc by contacting Ryanair Holdings plc (Company No. 249885)Ryanair DAC. (Company No. 104547). Registered in the Republic Of Ireland. Airside Business Park, Swords, Co Dublin, Ireland.trigger_logic_for_ryanair--------------------------------Questa email è un servizio di Ryanair.[GYYYGG-X3K6W]


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