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RIFIUTO DI CORREZIONE DI NOME ERRATO

In lavorazione Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

G. L.

A: Lufthansa

22/10/2025

A fine agosto ho effettuato una prenotazione per 2 pax per il volo Bologna/Riga Andata il 17/10/2025 e ritorno il 19/10/2025, attraverso il si edream (Nº di prenotazione eDreams: 23814232192 - Riferimento Lufthansa: XZ86A2), per partecipare ad una gara di Coppa Europa di Judo con mia figlia LONGO SOFIA. In data 13/10/2025 all'atto del check-in mi sono accorto che erroneamente il sistema aveva registrato erroneamente due nominativi uguali per entrambi i passeggeri, ossia LONGO GIUSEPPE MARIA. per tanto ho contattato immediatamente il assistenza di edream, i quali dopo essersi messi in contatto con Lufthansa mi hanno comunicato che la compagnia si rifiutava di cambiare il nome. A seguito di ciò ho contattato il servizio assistenza di Lufthansa, il quale mi riferiva verbalmente che era edream a dover risolvere il problema. In data 13/10/2025 si procedeva a prenotare un nuovo volo per l'atleta LONGO Sofia (Nº di prenotazione eDreams: 23814232192 - Riferimento Lufthansa: XZ86A2), in modo da essere sicuri di partire, vista l'importanza dell'impegno sportivo per una spesa di €. 692,97. Il 14/10/2025 dopo aver consultato gli avvocati di Altroconsumo, si trasmetteva una formale richiesta a Lufthansa a mezzo pec trasmessa il 14/10/2025, con la richiesta di rimborso dell'ultimo biglietto pari a €. 692,97, senza aver ottenuto ancora alcun riscontro. Inoltre, si rappresenta che questa situazione con 2 biglietti intestati alla stessa persona ha generato diversi problemi in sede di imbarco e check-in, tanto che per il viaggio di ritorni il sistema non ha generato il check-in online. Questa situazione a generato molti problemi e stati d'ansia nello scrivente, in quanto il servizio clienti di air baltic non supportava la lingua italiana ed è stato molto complicato risolvere la questione. per quanto sopra si richiede l'immediato rimborso del biglietto emesso a nome Longo Sofia il 13/10/2025 per €. 692,97 attraverso bonifico sull'iban IT51W0347501605CC0010164877, INTESTATO A LONGO GIUSEPPE MARIA. Si valuterà di accettare anche eventuali buoni da sfruttare per viaggi per tutto il 2026.

Messaggi (3)

Lufthansa

A: G. L.

07/11/2025

Your reference: Our reference: FB ID 42206082 To whom it may concern, Thank you for your email dated October 22, 2025 in regards to the above claim. We have reviewed the situation. Unfortunately, and as the travel agency of the flight guest was already informed about by the Service Centre, a name change is possible changing two letters only. A complete name or transferring the ticket to another person is not permitted. You may find further details about the terms and conditions in Art 3 of Conditions of Carriage for Passengers and Baggage under the following link: s:www.lufthansa.com/xx/en/business-terms-and-conditions-13 However, since the ticket is not used, we processed the refund in accordance with the fare rules agreed before the purchase of the ticket. Therefore, we thank you for your understanding that we cannot comply with a full ticket refund. This information is strictly confidential, not to be published nor forwarded to third party or to public knowledge with any form of advertise or communication even trough papers, electronic or via social media. Sincerely, K.B. Lufthansa Customer Relations If you have any questions or would like to send us additional information, you can use the reply function in your e-mail program. Please note that e-mails are sent unencrypted and that the following restrictions apply to attachments: max. 6 attachments of 2MB each in .pdf, .jpg or .jpeg format. When sending by e-mail, please do not change the 8-digit transaction number (Feedback ID) contained in the subject line. The Lufthansa Feedback ID is required in order to correctly assign your request. Alternatively, you can use the encrypted form on the Lufthansa website. Please be sure to include your 8-digit transaction number (Feedback ID). This Lufthansa Feedback ID is also required here in order to be able to correctly assign your inquiry. Lufthansa is a member of Star Alliance Corporate Headquarters: Deutsche Lufthansa Aktiengesellschaft, Koeln, Registration: Amtsgericht Koeln HR B 2168 Chairman of the Supervisory Board: Dr. Karl-Ludwig Kley Executive Board: Carsten Spohr (Chairman), Dr. Michael Niggemann, Dr. Till Streichert, Grazia Vittadini, Dieter Vranckx

G. L.

A: Lufthansa

13/11/2025

Spettabile Lufthansa, in data 12/11/2025 ho ricevuto un rimborso da parte di Vacaciones eDreams SL di appena €. 66,22. Considerando che complessivamente per i biglietti acquistati ho speso circa 1.300 euro, ritengo il rimborso riconosciuto sia assolutamente inadeguato. Considerando fra l'altro che il vostro sistema di prenotazione ha accettato la prenotazione dello stesso nominativo senza segnalare alcun presunto errore. Per quanto sopra di ritiene Codesta Compagnia debba rimborsare l'intero importo dell'ultimo biglietto acquistato per un importo di oltre 700,00 euro. Si Allega email relativa al rimborso riconosciuto a mezzo paypal.

Richiesta di assistenza 13 novembre 2025

Lufthansa

A: G. L.

20/11/2025

Your reference: Our reference: FB ID 42206082 To whom it may concern, Thank you for your response dated November 13, 2025 in regards to the above claim. We regret that our previous email did not meet your client’s expectations. At the same time, we assure you that we have thoroughly reviewed their case and considered our decision carefully. Your continued correspondence does not give us cause to change our assessment of the facts. As you are aware, a name change is possible changing two letters only. A complete name or transferring the ticket to another person is not permitted. You may find further details about the terms and conditions in Art 3 of Conditions of Carriage for Passengers and Baggage under the following link: s:www.lufthansa.com/xx/en/business-terms-and-conditions-13 As previously informed, a refund in accordance with the date conditions was made to the original form of payment. Therefore, we ask for your understanding that we cannot comply with your request for full ticket refund. This information is strictly confidential, not to be published nor forwarded to third party or to public knowledge with any form of advertise or communication even trough papers, electronic or via social media. Sincerely, K. B. Lufthansa Customer Relations If you have any questions or would like to send us additional information, you can use the reply function in your e-mail program. Please note that e-mails are sent unencrypted and that the following restrictions apply to attachments: max. 6 attachments of 2MB each in .pdf, .jpg or .jpeg format. When sending by e-mail, please do not change the 8-digit transaction number (Feedback ID) contained in the subject line. The Lufthansa Feedback ID is required in order to correctly assign your request. Alternatively, you can use the encrypted form on the Lufthansa website. Please be sure to include your 8-digit transaction number (Feedback ID). This Lufthansa Feedback ID is also required here in order to be able to correctly assign your inquiry. Lufthansa is a member of Star Alliance Corporate Headquarters: Deutsche Lufthansa Aktiengesellschaft, Koeln, Registration: Amtsgericht Koeln HR B 2168 Chairman of the Supervisory Board: Dr. Karl-Ludwig Kley Executive Board: Carsten Spohr (Chairman), Dr. Michael Niggemann, Dr. Till Streichert, Grazia Vittadini, Dieter Vranckx


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