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Unjust charges for alleged fuel misuse

Chiuso Pubblico

Tipologia di problema:

Autonoleggio

Reclamo

H. Z.

A: Italy Car Rent

22/08/2024

This is a complaint against Italy Car Rent regarding a vehicle I rented during my visit to Italy in June. I believe the charges they have imposed on me are unjust and based on an incorrect assumption. Details of the Incident: Rental Period: June 21st to June 24th Vehicle Details: Toyota CHR Incident Date: June 23rd Location of Incident: Agriturismo Mocine During my rental period, the vehicle I was driving experienced a breakdown and was towed by roadside assistance. Following the incident, I was informed by Italy Car Rent that the cause of the breakdown was due to incorrect fuel being added to the vehicle. They claim that I am responsible for this and have demanded that I cover the repair costs. However, I would like to state unequivocally that I did not refuel the vehicle at any time during the rental period. The initial fuel level was sufficient for my planned travels, and I had no need to stop at any fuel station. I have clearly stated this even before the they have concluded the reason for breakdown. Evidence Supporting My Claim: No Fuel Receipts: I have no receipts or records of any fuel purchase during the rental period. Mileage: The distance traveled was well within the capacity of the initial fuel tank, negating the need for refueling. Despite providing this information to the rental company, they have insisted that I am liable for the repair costs and no longer reply. I believe this is a clear case of misattribution of fault, and I am now facing significant and unjustified charges. I am prepared to provide any additional information or documentation that may be required to support my case. Thank you for your attention to this matter. I trust that with your support, this issue can be resolved fairly. Regards, Huimin (Italian translated by machine) Questa è una denuncia contro Italy Car Rent riguardo a un veicolo che ho noleggiato durante la mia visita in Italia a giugno. Ritengo che le spese che mi sono state addebitate siano ingiuste e basate su un presupposto errato. Dettagli dell'incidente: Periodo di noleggio: dal 21 giugno al 24 giugno Dettagli del veicolo: Toyota CHR Data dell'incidente: 23 giugno Luogo dell'incidente: Agriturismo Mocine Durante il periodo di noleggio, il veicolo che stavo guidando ha subito un guasto ed è stato rimorchiato dall'assistenza stradale. Successivamente, sono stato informato da Italy Car Rent che la causa del guasto era dovuta a un errato rifornimento di carburante. Mi hanno accusato di essere responsabile e mi hanno chiesto di coprire i costi di riparazione. Tuttavia, vorrei affermare inequivocabilmente che non ho mai fatto rifornimento al veicolo durante il periodo di noleggio. Il livello di carburante iniziale era sufficiente per i miei viaggi pianificati, e non ho avuto bisogno di fermarmi a nessuna stazione di servizio. Ho chiaramente dichiarato questo fatto anche prima che loro concludessero le indagini sulla causa del guasto. Prove a sostegno della mia affermazione: Nessuna ricevuta di carburante: Non ho ricevute o registrazioni di acquisti di carburante durante il periodo di noleggio. Chilometraggio: La distanza percorsa era ben entro la capacità del serbatoio di carburante iniziale, eliminando la necessità di fare rifornimento. Nonostante abbia fornito queste informazioni alla compagnia di noleggio, hanno insistito sul fatto che sono responsabile dei costi di riparazione e ora non rispondono più. Credo che si tratti di un chiaro caso di errata attribuzione della colpa e che ora mi trovo di fronte a spese significative e ingiustificate. Sono disposto a fornire qualsiasi ulteriore informazione o documentazione necessaria a supporto del mio caso. Grazie per l'attenzione a questa questione. Confido che, con il vostro supporto, questo problema possa essere risolto equamente. Cordiali saluti, Huimin

Messaggi (2)

Italy Car Rent

A: H. Z.

09/09/2024

Dear Customer,as per our prevoius mails, we confirmed the diagnosis from the workshop where the car was repaired.It has been confirmed that the issue was caused by incorrect reffuelling and you already received the related documentation.We have therefore processed the payment of EUR 600.00 from the pre-authorization requested.This amount covers the costs for repairing the damaged mechanical parts, labor, towing, and technical downtime.Best regards

H. Z.

A: Italy Car Rent

17/09/2024

Please, like what you had asked for me, prove that you have taken the inspection before sending out the car, drove the car for at least 1 km to test that the car was correctly fueled. As I have stated , I have not refueled the car. This is an obvious condition and you can easily check the mileage, the distance I drove does not require a refueling. As you stated in the email, when the car is misfueled, the problem usually arise within 1 km. You can also check the place where they picked up the car, the closest gas station is 20 km away. If I did refuel the car with the wrong gas, how could I drive to the farm safely? If you can make assumptions, I can as well. You did not check the fuel from last return. So now I need to pay for your mistake. It is not fair, again. I will continue exposing to other platform, to protect myself as a consumer.


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