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Volo cancellato meno di due ore prima della partenza

In lavorazione Pubblico

Tipologia di problema:

Voli - Modifiche e cancellazioni

Reclamo

U. C.

A: Lufthansa

17/08/2025

Spett. Lufthansa In data 25/02/2025 ho prenotato il volo n° LH9452/EN8236 da Monaco di Baviera a Venezia per il giorno 15/06/25 con partenza alle ore 18:30 con la Vostra compagnia con un volo operato da Air Dolomiti. In data 15/06/25 ore 16:44 mi avete comunicato la cancellazione di tale volo, non dovuta a circostanze eccezionali. Mi è stato poi proposto un altro volo in partenza teorica alle 21:30, poi posticipata alle 23 circa, quindi si è verificato un ritardo superiore alle 3 ore. Con la presente richiedo pertanto la corresponsione dell’indennizzo previsto ai sensi dell’art. 7, Reg. UE n.261/04. Vi invito a corrispondermi quanto prima tale somma tramite riaccredito sul mezzo di pagamento utilizzato per la prenotazione. In mancanza di un riscontro entro 15 giorni dal ricevimento della presente, mi riservo di adire le vie legali a tutela dei miei diritti. Allegati: Copia biglietto aereo Copia della comunicazione di cancellazione

Messaggi (1)

Lufthansa

A: U. C.

28/08/2025

Your reference: and 13243961 Our reference: FB ID 41696337 To whom it may concern, Thank you for your Altroconsumo claim dated August 17, 2025. For further internal research to conclude the processing of your matter and to associate any previous correspondence, we require a power of attorney. This power of attorney must be personally signed by your client and indicate that you are authorized to represent the passenger in this matter. Once we have received this, we will gladly provide a final response to your inquiry. This information is strictly confidential, not to be published nor forwarded to third party or to public knowledge with any form of advertise or communication even trough papers, electronic or via social media. We thank you for your understanding. Sincerely, AB Lufthansa Customer Relations If you have any questions or would like to send us additional information, you can use the reply function in your e-mail program. Please note that e-mails are sent unencrypted and that the following restrictions apply to attachments: max. 6 attachments of 2MB each in .pdf, .jpg or .jpeg format. When sending by e-mail, please do not change the 8-digit transaction number (Feedback ID) contained in the subject line. The Lufthansa Feedback ID is required in order to correctly assign your request. Alternatively, you can use the encrypted form on the Lufthansa website. Please be sure to include your 8-digit transaction number (Feedback ID). This Lufthansa Feedback ID is also required here in order to be able to correctly assign your inquiry. Lufthansa is a member of Star Alliance Corporate Headquarters: Deutsche Lufthansa Aktiengesellschaft, Koeln, Registration: Amtsgericht Koeln HR B 2168 Chairman of the Supervisory Board: Dr. Karl-Ludwig Kley Executive Board: Carsten Spohr (Chairman), Dr. Michael Niggemann, Dr. Till Streichert, Grazia Vittadini, Dieter Vranckx


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