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Volo Cancellato senza essere avvisati

Risolto Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

L. M.

A: Lufthansa

23/02/2023

Scrivo per descrivere la situazione di GRAVE disagio che la sottoscritta C. Melis e il signor L. Morelli, abbiamo affrontato per il nostro soggiorno a Praga programmato dal 17/02/23 al 20/02/23. Inoltre, con la presente, richiedo il rimborso alla compagnia aerea Lufthansa per le motivazioni che a seguire esplicherò. Il giorno 17/02/23 saremmo dovuti partire da Torino alle ore 10.00 ma il nostro volo, operato da Lufthansa, da Torino per Praga (con scalo a Monaco) è stato cancellato la sera prima della partenza circa alle ore 20.00 e NON SIAMO NEMMENO STATI AVVISATI DI TALE CANCELLAZIONE NONOSTANTE AVESSIMO ATTIVATO LE NOTIFICHE SIA VIA MAIL CHE VIA SMS, IN FASE DI PRENOTAZIONE. Non riuscivamo a effettuare il check-in, e quindi facendo diverse ricerche, abbiamo riscontrato che il volo era stato annullato. Tempestivamente, abbiamo avvisato l'hotel Dancing House - Tancící dum hotel che, a causa del volo cancellato, non avremmo potuto presentarci il giorno 17/02 ma soltanto il 18/02, e abbiamo chiesto se potessero rimborsarci la prima notte di soggiorno e la colazione che avevamo già pagato anticipatamente. L'hotel ha risposto che, con così poco preavviso (anche se non dipendeva da noi ma dalla compagnia aerea), non avrebbe potuto rimborsarci. La comapagnia aerea ci ha proposto un volo sostitutivo il giorno 18/02/23 alle ore 08.18 con uno scalo che ha richiesto più tempo del precedente volo cancellato e che quindi ha tolto ulteriore tempo al nostro soggiorno. Inoltro tale volo sostitutivo ha subito anche un ritardo. Abbiamo dovuto forzatamente accettare il volo proposto in alternativa a quello cancellato, poichè se non ci fossimo presentati in hotel il 18/02 avremmo perso e pagato a nostre spese l'intero soggiorno. Avevamo deciso di prenotare anche i voli di andata e ritorno tramite Booking.com, pensando di avere maggiori garanzie e precisione, ma siccome così non è stato desidero che l'assistenza Booking.com si occupi della richiesta di rimborso del soggiorno, della colazione, del taxi e dei pasti, nei confronti della compagnia aerea Lufthansa, affinchè ci possa essere riconosciuta la compensazione a cui abbiamo diritto. Siamo molto amareggiati perchè abbiamo prenotato molti viaggi e soggiorni tramite Booking.com, ma non ci siamo mai trovati in una situazione di così grande disagio perciò pensavamo che codesta agenzia fosse una garanzia. Attendo un gentile riscontro.

Messaggi (3)

Lufthansa

A: L. M.

15/03/2023

P.ImprintUniqueID MARGIN: 0cm 0cm 0ptLI.ImprintUniqueID MARGIN: 0cm 0cm 0ptDIV.ImprintUniqueID MARGIN: 0cm 0cm 0ptTABLE.ImprintUniqueIDTable MARGIN: 0cm 0cm 0ptDIV.Section1 page: Section1 w10\:* behavior:url(defaultVML) del text-decoration:line-throughcolor:red ins text-decoration:none .Hyperlink-Hcolor:0000FF .Standard-Pmargin-left:0ptmargin-right:0ptmargin-top:0ptmargin-bottom:.0001ptfont-size:position:relativefont-family:"Arial".Standard-Hfont-family:font-size: .KeinLeerraum-Pmargin-left:0ptmargin-right:0ptmargin-top:0ptmargin-bottom:.0001ptfont-size:position:relativefont-family:"Arial".KeinLeerraum-Hfont-family:font-size: .NormaleTabelle-Cvertical-align:top  Your reference:      CPTIT01734356-93Our reference:      FB ID 37073562  To whom it may concern,  Thank you for your email dated February 23, 2023.  According to our records flight LH1396 from Frankfurt to Prag on February 17, 2023 was cancelled due to a labour union strike within Germany (Ver.di).  We ask for your understanding that situations such as the flight irregularity in this particular case lie outside the sphere of influence of the airlines and unfortunately could not be prevented.  Therefore we consider it possible to exonerate ourselves from liability in accordance with the stipulations of Article 5 Paragraph 3 of Regulation (EC) 261/2004 and we must decline your request for compensation.  In the event of flight irregularities, the airline is responsible for fulfilling the contract of carriage. This includes taking you, and all other passengers, to your destination as quickly as possible while taking care of your physical well-being. The costs requested by you are outside the scope of this agreement.  We, therefore, ask for your understanding that we are unable to honor your request for reimbursement of these costs.  This information is strictly confidential, not to be published nor forwarded to third party or to public knowledge with any form of advertise or communication even trough papers, electronic or via social media.  We thank you for your understanding. Sincerely,  AB  For your information:  If you have any questions or would like to send us additional information, please feel free to use the encrypted form on the Lufthansa website. Please be sure to include your 8-digit reference number (Feedback ID). You will find it in the subject line of this e-mail. The Lufthansa Feedback ID is required in order to correctly assign your request. You can find the link to our web forms here:  Webform (German): Feedback- und Kontaktformular LufthansaWeb form (english): Feedback and contact form Lufthansa  Alternatively, you can use the reply function in your e-mail program for your inquiry or for sending further information. Please note that e-mails are sent unencrypted and that the following restrictions apply to attachments: max. 6 attachments of 2MB each in .pdf, .jpg or .jpeg format. When sending by e-mail, please do not change the 8-digit reference number (Feedback ID) contained in the subject line. This Lufthansa Feedback ID is also required here in order to be able to correctly assign your inquiry.  ______  Lufthansa German Airlines Customer Relations P.O. Box 710234 60492 Frankfurt/Main GermanyLufthansa is a member of Star AllianceCorporate Headquarters: Deutsche Lufthansa Aktiengesellschaft, Koeln, Registration: Amtsgericht Koeln HR B 2168Chairman of the Supervisory Board: Dr. Karl-Ludwig Kley Executive Board: Carsten Spohr (Chairman), Christina Foerster, Harry Hohmeister, Dr. Detlef Kayser, Dr. Michael Niggemann, Remco Steenbergen

L. M.

A: Lufthansa

18/03/2023

A me non interessa cosa vi ha impedito di far partire l&#39aereo, oltre tutto non &#232 vero che si tratta di uno sciopero sindacale ma &#232 noto a tutti che &#232 stato un incidente di cantiere e che avete tranciato dei cavi e POSSO DIMOSTRARLO SENZA ALCUN PROBLEMA PERCH&#232 HO LE PROVE!Io ho subito un danno economico e quindi proceder&#242 tramite avvocati per avere il mio risarcimento.

Lufthansa

A: L. M.

20/03/2023

P.ImprintUniqueID MARGIN: 0cm 0cm 0ptLI.ImprintUniqueID MARGIN: 0cm 0cm 0ptDIV.ImprintUniqueID MARGIN: 0cm 0cm 0ptTABLE.ImprintUniqueIDTable MARGIN: 0cm 0cm 0ptDIV.Section1 page: Section1 w10\:* behavior:url(defaultVML) del text-decoration:line-throughcolor:red ins text-decoration:none .Hyperlink-Hcolor:0000FF .Standard-Pmargin-left:0ptmargin-right:0ptmargin-top:0ptmargin-bottom:.0001ptfont-size:position:relativefont-family:"Arial".Standard-Hfont-family:font-size: .KeinLeerraum-Pmargin-left:0ptmargin-right:0ptmargin-top:0ptmargin-bottom:.0001ptfont-size:position:relativefont-family:"Arial".KeinLeerraum-Hfont-family:font-size: .NormaleTabelle-Cvertical-align:top Your reference:      CPTIT01734356-93Our reference:      FB ID 37073562  To whom it may concern,  Thank you for your email dated March 18, 2023.  After close examination of the situation and all relevant circumstances, we inform you that our previous position is not questioned as no new findings werepresented which would result in a change of our last decision.  This represents our final decision in this matter and further correspondence without new factual elements will be left unanswered.  This information is strictly confidential, not to be published nor forwarded to third party or to public knowledge with any form of advertise or communication even trough papers, electronic or via social media.  Therefore, we proceed with the closure of your matter, we ask you for your understanding.  Sincerely,  AB  For your information:  If you have any questions or would like to send us additional information, please feel free to use the encrypted form on the Lufthansa website. Please be sure to include your 8-digit reference number (Feedback ID). You will find it in the subject line of this e-mail. The Lufthansa Feedback ID is required in order to correctly assign your request. You can find the link to our web forms here:  Webform (German): Feedback- und Kontaktformular LufthansaWeb form (english): Feedback and contact form Lufthansa  Alternatively, you can use the reply function in your e-mail program for your inquiry or for sending further information. Please note that e-mails are sent unencrypted and that the following restrictions apply to attachments: max. 6 attachments of 2MB each in .pdf, .jpg or .jpeg format. When sending by e-mail, please do not change the 8-digit reference number (Feedback ID) contained in the subject line. This Lufthansa Feedback ID is also required here in order to be able to correctly assign your inquiry.  ______  Lufthansa German Airlines Customer Relations P.O. Box 710234 60492 Frankfurt/Main GermanyLufthansa is a member of Star AllianceCorporate Headquarters: Deutsche Lufthansa Aktiengesellschaft, Koeln, Registration: Amtsgericht Koeln HR B 2168Chairman of the Supervisory Board: Dr. Karl-Ludwig Kley Executive Board: Carsten Spohr (Chairman), Christina Foerster, Harry Hohmeister, Dr. Detlef Kayser, Dr. Michael Niggemann, Remco Steenbergen


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