indietro

Doppia consegna su prodotti diversi

Chiuso Pubblico

Tipologia di problema:

Pratiche commerciali scorrette

Reclamo

A. P.

A: Glovo

05/07/2025

Gentile servizio clienti, Mi chiamo Alessio e desidero segnalare un disservizio ripetuto relativo a ordini effettuati tramite la vostra piattaforma. In data 19/06/2025, ho ordinato tramite Glovo tre bottiglie di Prosecco Rosé, ma mi sono state consegnate bottiglie di vino spumante generico, non corrispondenti a quanto indicato nell’ordine. A seguito del mio reclamo, mi è stato correttamente riconosciuto un rimborso completo sotto forma di credito Glovo. Oggi, 26/06/2025, ho effettuato un nuovo ordine per lo stesso prodotto. Purtroppo, anche questa volta ho ricevuto bottiglie differenti da quelle richieste, con lo stesso identico problema di mancata corrispondenza. Tuttavia, l’assistenza clienti mi ha comunicato di non poter effettuare alcun rimborso, nonostante l’evidente errore nella consegna. Desidero sottolineare che quanto accaduto viola i diritti del consumatore, come stabilito dal Codice del Consumo (D.lgs. 206/2005), in particolare: l’art. 129, che impone la consegna di beni conformi al contratto; e l’art. 130, che prevede il diritto del consumatore alla riparazione, sostituzione o rimborso in caso di difformità. Inoltre, ai sensi dell’art. 1453 del Codice Civile, l’inadempimento dell’obbligazione contrattuale legittima la risoluzione del contratto e la restituzione del prezzo corrisposto. Per tali motivi, ho richiesto il rimborso in denaro per l’ordine errato del 26/06/2025, con accredito tramite lo stesso metodo di pagamento utilizzato che però non mi è stato corrisposto. Cordiali saluti, Alessio Palmisano

Messaggi (7)

Glovo

A: A. P.

05/07/2025

Glovo Support Hello! Thank you for contacting Glovo. We have not been able to match your email address to any Glovo profile. In order to get immediate support from one of our agents, please get back to us using the email address associated to your Glovo account, or contact us via the app or our website. Via the app, you’ll find the “Help” button in the upper-right corner of the Profile section. Once there, please provide the type of problem you are facing and you’ll be immediately redirected to an agent. Via the website, you’ll find the “Help” button at the bottom of the page, where you’ll be able to select the contact reason and be redirected to an agent right away. Thank you once again for trusting Glovo Glovo Customer Care Sent on Sat, Jul 5, 2025 at 12:15 PM Previous messages

A. P.

A: Glovo

05/07/2025

alessio.palmi.94@outlook.it Is my email used on glovo

Glovo

A: A. P.

05/07/2025

Glovo Support Hello! Thank you for contacting Glovo. We have not been able to match your email address to any Glovo profile. In order to get immediate support from one of our agents, please get back to us using the email address associated to your Glovo account, or contact us via the app or our website. Via the app, you’ll find the “Help” button in the upper-right corner of the Profile section. Once there, please provide the type of problem you are facing and you’ll be immediately redirected to an agent. Via the website, you’ll find the “Help” button at the bottom of the page, where you’ll be able to select the contact reason and be redirected to an agent right away. Thank you once again for trusting Glovo Glovo Customer Care Sent on Sat, Jul 5, 2025 at 12:45 PM Previous messages

A. P.

A: Glovo

05/07/2025

I have al ready contact you by glovo customer service and you told me that you were not able tò refound me and i have all the screenshot about that

A. P.

A: Glovo

05/07/2025

Antway my email Is that alessio.palmi.94@outlook.it and you can check also the email that i have sent you to complain about that if you dont are able tò find me by email Just have a look for my telephone Number 3895848180

Richiesta di assistenza 05 luglio 2025

Glovo

A: A. P.

05/07/2025

Glovo Support Hello! Thank you for contacting Glovo. We have not been able to match your email address to any Glovo profile. In order to get immediate support from one of our agents, please get back to us using the email address associated to your Glovo account, or contact us via the app or our website. Via the app, you’ll find the “Help” button in the upper-right corner of the Profile section. Once there, please provide the type of problem you are facing and you’ll be immediately redirected to an agent. Via the website, you’ll find the “Help” button at the bottom of the page, where you’ll be able to select the contact reason and be redirected to an agent right away. Thank you once again for trusting Glovo Glovo Customer Care Sent on Sat, Jul 5, 2025 at 2:45 PM Previous messages

Glovo

A: A. P.

05/07/2025

Glovo Support Hello! Thank you for contacting Glovo. We have not been able to match your email address to any Glovo profile. In order to get immediate support from one of our agents, please get back to us using the email address associated to your Glovo account, or contact us via the app or our website. Via the app, you’ll find the “Help” button in the upper-right corner of the Profile section. Once there, please provide the type of problem you are facing and you’ll be immediately redirected to an agent. Via the website, you’ll find the “Help” button at the bottom of the page, where you’ll be able to select the contact reason and be redirected to an agent right away. Thank you once again for trusting Glovo Glovo Customer Care Sent on Sat, Jul 5, 2025 at 3:00 PM Previous messages


Hai bisogno di aiuto?

I nostri avvocati esperti in diritto del consumo sono a disposizione dei nostri soci per fornire un consiglio personalizzato

Chiama il nostro servizio

I nostri avvocati avvocati sono disponibili dal lunedì al venerdì, dalle 9:00 alle 12:30 e dalle 13:00 alle 17:00 (il venerdì fino alle 16:00).