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Mancato rimborso eSky travel

Risolto Pubblico

Tipologia di problema:

Altro

Reclamo

C. D.

A: eSKY

23/10/2020

Buongiorno, ad agosto ho prenotato un volo a/r per fine settembre per Valencia compreso di assicurazione. Mi sono addirittura arrivati con largo anticipo i biglietti per il volo di andata ma all'arrivo al mattino in aeroporto la compagnia aerea mi dice che quella prenotazione non esiste!! Abbiamo dovuto fare al volo i nuovi biglietti con una spesa fortemente maggiorata. Ho poi visto che eSkyTravel mi hamandato una mail la sera prima dicendo che mi avrebbero fatto sapere per la richiesta di cancellazione (io non ho fatto nessuna richiesta di cancellazione!!) In più non mi hanno mai contattata per informarmi che era stato cancellato gia da settimane il volo di ritorno!!Abbiamo scritto subito ad eSkyTravel per il rimborso che ha risposto con una email basica che dice che hanno molte richieste e faranno sapere. Ad oggi non ho ricevuto nessun'altra comunicazione. E' veramente vergognoso come comportamento! Voglio essere informata e avere il rimborso del biglietto e dell'assicurazione fatta con voi (128,14€) e delle spese in più che ho dovuto sostenere per comprare gli altri voli (189,48€ andata e 83,04€ per il ritorno)! Ho già letto molte critiche su questa azienda e confermo che è veramente poco seria!!

Messaggi (13)

eSKY

A: C. D.

23/10/2020

[s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/logo-nl.png][s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/email-message-icon.png]Abbiamo ricevuto il suo messaggio.Un nostro incaricato ti contatterà il prima possibile. Buona giornata![:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][s:newsletter.esky.pl/autoresponder/icon-add.gif]La invitiamo a verificare le domande più frequenti (FAQ)'º[eSky Logo]Copyright © eSky.pl S.A.

C. D.

A: eSKY

08/11/2020

&#200 passato un mese e dopo una risposta chiaramente preimpostata per tutti gli utenti che si stanno lamentando per voli non usufruiti, non vedo nessun segno di tentativo di rimborso! &#201 veramente un’azienda poco seria! Voglio i miei soldi e in tempi brevi anche perch&#233 sono dei bugiardi, nella mail mi scrivono che a causa del COVID i miei voli sono stati cancellati ma non &#233 vero, tant’&#233 che io il volo di andata l’ho preso perch&#233 sono riuscita a ricomprare direttamente dalla compagnia aerea in aeroporto gli stessi posti che avevo prenotato! eSky non ha nemmeno contattato la compagnia per prenotare!! Voglio risposte e i miei soldi subito!! Devo forse intraprendere una via legale? A questa azienda forse non basta che cos&#236 tante persone ne parlino male? Prego rivoglio i miei soldi!

eSKY

A: C. D.

08/11/2020

[s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/logo-nl.png][s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/email-message-icon.png]Abbiamo ricevuto il suo messaggio.Un nostro incaricato ti contatterà il prima possibile. Buona giornata![:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][s:newsletter.esky.pl/autoresponder/icon-add.gif]La invitiamo a verificare le domande più frequenti (FAQ)'º[eSky Logo]Copyright © eSky.pl S.A.

eSKY

A: C. D.

09/11/2020

Gentile Cliente,La preghiamo di utilizzare il modulo di contatto che troverà sul nostro sito per fare la richiesta.Non ha inoltrato tutte le informazioni richieste(codice di prenotazione, nome e cognome del passeggero e indirizzo mail utilizzato durante la prenotazione),non ha passato la verificaCordiali saluti,MichaÅ‚[s:s3-eu-west-1.amazonaws.com/alfavox/footer_eSky_eDestinos_v1.jpg]eSky.pl S.A., 14A Murckowska, '‹40-265 Katowice, PolandKRS: 0000383663 NIP 948-19-87-199 REGON 670140736 Initial capital of 1.019.525,60 PLN fully paid-upConfidentiality:This e-mail is intended only for the named recipient(s) and may contain information that is privileged, confidential and/or exempt from disclosure under applicable law. Any unauthorized use, dissemination or copying is strictly prohibited. If you have received this e-mail in error, or are not named as a recipient, please immediately notify the sender and destroy all copies of this e-mail.

C. D.

A: eSKY

09/11/2020

Non ci sono gli estremi richiesti perch&#233 li ho inviati gi&#224 pi&#249 volte...!

eSKY

A: C. D.

09/11/2020

[s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/logo-nl.png][s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/email-message-icon.png]Abbiamo ricevuto il suo messaggio.Un nostro incaricato ti contatterà il prima possibile. Buona giornata![:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][s:newsletter.esky.pl/autoresponder/icon-add.gif]La invitiamo a verificare le domande più frequenti (FAQ)'º[eSky Logo]Copyright © eSky.pl S.A.

eSKY

A: C. D.

09/11/2020

Gentile Cliente,non sono stati forniti i dati necessari alla verifica . Si prega di usare il modulo di contatto disponibile sul sito.Cordiali saluti,Mateusz[s:s3-eu-west-1.amazonaws.com/alfavox/footer_eSky_eDestinos_v1.jpg]eSky.pl S.A., 14A Murckowska, '‹40-265 Katowice, PolandKRS: 0000383663 NIP 948-19-87-199 REGON 670140736 Initial capital of 1.019.525,60 PLN fully paid-upConfidentiality:This e-mail is intended only for the named recipient(s) and may contain information that is privileged, confidential and/or exempt from disclosure under applicable law. Any unauthorized use, dissemination or copying is strictly prohibited. If you have received this e-mail in error, or are not named as a recipient, please immediately notify the sender and destroy all copies of this e-mail.

C. D.

A: eSKY

10/11/2020

Buongiorno, ad agosto ho prenotato un volo a/r per fine settembre per Valencia compreso di assicurazione. Mi sono addirittura arrivati con largo anticipo i biglietti per il volo di andata ma all&#39arrivo al mattino in aeroporto la compagnia aerea mi dice che quella prenotazione non esiste!! Abbiamo dovuto fare al volo i nuovi biglietti con una spesa fortemente maggiorata. Ho poi visto che eSkyTravel mi hamandato una mail la sera prima dicendo che mi avrebbero fatto sapere per la richiesta di cancellazione (io non ho fatto nessuna richiesta di cancellazione!!) In pi&#249 non mi hanno mai contattata per informarmi che era stato cancellato gia da settimane il volo di ritorno!! Abbiamo scritto subito ad eSkyTravel per il rimborso che ha risposto con una email basica che dice che hanno molte richieste e faranno sapere. Ad oggi non ho ricevuto nessun&#39altra comunicazione. E&#39 veramente vergognoso come comportamento! Voglio essere informata e avere il rimborso del biglietto e dell&#39assicurazione fatta con voi (128,14€) e delle spese in pi&#249 che ho dovuto sostenere per comprare gli altri voli (189,48€ andata e 83,04€ per il ritorno)! Ho gi&#224 letto molte critiche su questa azienda e confermo che &#232 veramente poco seria!!La tua richiestaRimborso: € 400,66

eSKY

A: C. D.

10/11/2020

[s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/logo-nl.png][s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/email-message-icon.png]Abbiamo ricevuto il suo messaggio.Un nostro incaricato ti contatterà il prima possibile. Buona giornata![:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][s:newsletter.esky.pl/autoresponder/icon-add.gif]La invitiamo a verificare le domande più frequenti (FAQ)'º[eSky Logo]Copyright © eSky.pl S.A.

eSKY

A: C. D.

13/11/2020

Dear Madam or Sir,in response to a letter sent regarding a complaint lodged by Mrs Claudia Dalla Valle regarding the conclusion of a contract with eSky for the purchase of a ticket reservation package number 5009827957, we send the explanations below. We would like to inform you that due to the current situation and the high volume of requests, the processing time for cash refunds are taking way longer than usual. Please be advised that Ryanair has not yet notified us of the exact date of refund for the canceled flight.However, as you already know, we are doing all our best to find solutions that will help you receive as soon as possible the refund for your canceled flight.In connection with the Ryanair's action, which in the first place processes refunds reported directly on their website and in order to speed up the process, we would like to ask the Customer to personally submit on the airline's website a refund application by following the below steps:1. Access the refund link: s:onlineform.ryanair.com/gb/en/contact-us-ota2. Fill in your e-mail address, your full name and surname, and your booking reference.3. Download the Customer Verification Form and provide all the requested information with BLOCK CAPITAL LETTERS and attach them to the refund form.4. Attach also a copy of your official passportavel identity card which contains your signature, a proof of home address (ex. utility bill), and a copy of the booking confirmation received from our travel agency.5. Submit your form in order to receive a refund.After receiving Ryanair's official answer, the Customer will be able to send them a reply with your bank details so that the airline can process the refund directly into your account.It is also important to know that our agency will not intervene in the Customer future correspondence with the airline.Thank you.Best regards,[s:s3-eu-west-1.amazonaws.com/alfavox/esky.jpg]Complaints Team[s:s3-eu-west-1.amazonaws.com/alfavox/footer_eSky_eDestinos_v1.jpg]eSky.pl S.A., 14A Murckowska, '‹40-265 Katowice, PolandKRS: 0000383663 NIP 948-19-87-199 REGON 670140736 Initial capital of 1.019.525,60 PLN fully paid-upConfidentiality:This e-mail is intended only for the named recipient(s) and may contain information that is privileged, confidential and/or exempt from disclosure under applicable law. Any unauthorized use, dissemination or copying is strictly prohibited. If you have received this e-mail in error, or are not named as a recipient, please immediately notify the sender and destroy all copies of this e-mail.-----OryginaÅ‚ wiadomoÅ›ci-----Od: System Sent: 23/10/2020 10:07:01[logo_mobile.png]DziÄ™kujemy za przesÅ‚anie zgÅ‚oszenia.Niebawem zajmiemy siÄ™ PaÅ„stwa proÅ›bÄ….Ze wzglÄ™du na niezwykle dużą liczbÄ™ wniosków, potrwa to znacznie dÅ‚użej niż zwykle. Skontaktujemy siÄ™ z PaÅ„stwem tak szybko, jak to możliwe.PaÅ„stwa proÅ›ba zostanie wysÅ‚ana do odpowiedniego dziaÅ‚u, jeÅ›li dotyczy zwrotu z powodu pandemii COVID-19.DziÄ™kujemy za cierpliwość i zrozumienie.Pozdrawiamy,ZespóÅ‚ eSky.pl [separator.jpg]-----OryginaÅ‚ wiadomoÅ›ci-----Od: customerservice@eskytravel.it Sent: 23/10/2020 10:06:58

C. D.

A: eSKY

01/12/2020

Gent.miringrazio per avermi inviato la procedura da effettuare direttamente tramite il sito di Ryanair ma non ho potuto completarla in quanto mi viene detto dal risponditore automatico che esiste gi&#224 una richiesta di rimborso con i dati da me inseriti. Confido che questa richiesta sia gi&#224 stata effettuata dalla vostra azienda e attendo il prima possibile l&#39esito favorevole e quindi la restituzione del rimborso.Cordiali salutiClaudia Dalla Valle

eSKY

A: C. D.

01/12/2020

[s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/logo-nl.png][s:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/email-message-icon.png]Abbiamo ricevuto il suo messaggio.Un nostro incaricato ti contatterà il prima possibile. Buona giornata![:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][:newsletter.esky.pl/newsletter_assets/resizer.png][s:newsletter.esky.pl/autoresponder/icon-add.gif]La invitiamo a verificare le domande più frequenti (FAQ)'º[eSky Logo]Copyright © eSky.pl S.A.

eSKY

A: C. D.

01/12/2020

Dear Sir or Madam,in response to a letter sent regarding a complaint lodged at the Ombudsman's Office by Mr. Antonino Biondo regarding the conclusion of a contract with eSky for the purchase of a ticket reservation package number 5009827957, we send the explanations below.First of all, we would like to express our sincere regret for the concerning situation you are in and ensure that our agency will make every effort to assist clients who may be affected by the measures taken to prevent the spread of COVID-19 (Coronavirus) internationally.According to airline procedure, in connection with the cancellation of the flight due to Coronavirus, we are processing for the Customer the refund of the ticket fare directly at the airlines.Due to the increased number of inquiries about refunds, refunds are processed in order of application. Please be advised that as soon as we receive refunds from the airlines, the refunds will be processed for the Customer.Best regards,[s:s3-eu-west-1.amazonaws.com/alfavox/esky.jpg]Complaints Team[s:s3-eu-west-1.amazonaws.com/alfavox/footer_eSky_eDestinos_v1.jpg]eSky.pl S.A., 14A Murckowska, '‹40-265 Katowice, PolandKRS: 0000383663 NIP 948-19-87-199 REGON 670140736 Initial capital of 1.019.525,60 PLN fully paid-upConfidentiality:This e-mail is intended only for the named recipient(s) and may contain information that is privileged, confidential and/or exempt from disclosure under applicable law. Any unauthorized use, dissemination or copying is strictly prohibited. If you have received this e-mail in error, or are not named as a recipient, please immediately notify the sender and destroy all copies of this e-mail.-----OryginaÅ‚ wiadomoÅ›ci-----Od: Karolina Triscornia Sent: 01/12/2020 11:20:17Dear Sir or Madam,in response to a letter sent regarding a complaint lodged at the Ombudsman's Office by Mr. Antonino Biondo regarding the conclusion of a contract with eSky for the purchase of a ticket reservation package number 5009827957, we send the explanations below.First of all, we would like to express our sincere regret for the concerning situation you are in and ensure that our agency will make every effort to assist clients who may be affected by the measures taken to prevent the spread of COVID-19 (Coronavirus) internationally.According to airline procedure, in connection with the cancellation of the flight due to Coronavirus, we are processing for the Customer the refund of the ticket fare directly at the airlines.Due to the increased number of inquiries about refunds, refunds are processed in order of application. Please be advised that as soon as we receive refunds from the airlines, the refunds will be processed for the Customer.Best regards,[esky.jpg]Complaints Team[footer_eSky_eDestinos_v1.jpg]eSky.pl S.A., 14A Murckowska, '‹40-265 Katowice, PolandKRS: 0000383663 NIP 948-19-87-199 REGON 670140736 Initial capital of 1.019.525,60 PLN fully paid-upConfidentiality:This e-mail is intended only for the named recipient(s) and may contain information that is privileged, confidential and/or exempt from disclosure under applicable law. Any unauthorized use, dissemination or copying is strictly prohibited. If you have received this e-mail in error, or are not named as a recipient, please immediately notify the sender and destroy all copies of this e-mail.-----OryginaÅ‚ wiadomoÅ›ci-----Od: System Sent: 12/11/2020 09:13:04[logo_mobile.png]Thank you for submitting your application.We are going to take care of your request. However, due to extraordinarily number of requests, it will take much longer than usually. We will contact you as soon as possible.Your request will be sent to the appriopiate department if it concerns COVID-19 refund.Greetings,The eSky Team [separator.jpg]-----OryginaÅ‚ wiadomoÅ›ci-----Od: customerservice@eskytravel.it Sent: 12/11/2020 09:13:00


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